  • 1. Data: 2005-03-21 10:51:21
    Temat: Stowarzyszenie w UK jak wystawic FV za usluge?
    Od: "ShoGun" <s...@o...pl>

    Witam

    Mam taki problem ze nie wiem jak sie zabrac za rozliczenie (jak wystawic
    fakture) dla stowarzyszenia zarejestrowanego w UK. Szukalem w archiwum ale
    jakos nie udalo mi sie nic znalesc.
    Wyglada to tak:
    Prowadze DG z KPiR i sprzedaje hosting dla tego wlasnie klienta, problem w
    tym ze nie wiem jaka fakture mu wystawic, co musze zalatwic i jak sie wogole
    do tego zabrac. Dzwonilem do mojego US i powiedziano mi (po 10min
    konsultacjach pomiedzy paniami) ze najlepiej jak bym sobie otwarl
    dzialalnosc w kraju w ktorym chce swiadczyc tego typu uslugi.
    Moze ktos ma jakies doswiadczenia w tym temacie i wie jak to powinno
    wygladac.
    Z gory mowie ze znam sie na komputerach a nie podatkach i te wszystkie
    przepisy mnie przerazaja, a na biuro rachunkowe narazie mnie nie stac :(

    Pozdrawiam
    Michał Siwiec

  • 2. Data: 2005-03-21 15:06:20
    Temat: Re: Stowarzyszenie w UK jak wystawic FV za usluge?
    Od: "my way" <no way@no way.pl>

    Użytkownik "ShoGun" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Z gory mowie ze znam sie na komputerach a nie podatkach i te wszystkie
    > przepisy mnie przerazaja, a na biuro rachunkowe narazie mnie nie stac :(

    IMHO jeśli jest to usługa elektroniczna (definicję tych usług znajdziesz w
    art.2 pkt.26 ustawy o vat) to:
    - jeśli odbiorca z ue jest podatnikiem vat, wystawiasz mu fakturę bez vat,
    z adnotacja, że nabywca usługi rozliczy ten podatek
    - jeśli odbiorca z ue nie jest podatnikiem vat, doliczasz vat do wartości
    netto faktury
    pozdrawiam