  • 1. Data: 2007-03-06 19:40:54
    Temat: TK, wyrok w sprawie świadczeń z tyt. opieki nad dzieckiem
    Od: "Asen" <a...@g...com>

    Przerwijmy na chwilę narzekania, na system podatkowy i ubezpieczeń
    społecznych.

    Sprawa świadczeń z tytułu opieki nad dzieckiem, które należą się
    pracownikom, a nie należą się przedsiębiorcom wydawała mi się
    beznadziejna, od wielu lat wymieniałem ją jako przykład, że żyjemy w
    chorym kraju. A tu takie zaskoczenie, ktoś nie poprzestał na
    lamentowaniu... (jak ja), i podważył przepis, a dziś TK uznał go na
    niezgodny z konstytucją... niezgodny od bitych 8 lat !

    http://www.wiadomosci24.pl/artykul/dzieci_przedsiebi
    orcow_moga_chorowac_21142.html

  • 2. Data: 2007-03-06 20:22:00
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Asen <a...@g...com> w
    .com>:

    > Przerwijmy na chwilę narzekania, na system podatkowy i ubezpieczeń
    > społecznych.

    i zamieńmy VR to RL...

    > Sprawa świadczeń z tytułu opieki nad dzieckiem, które należą się
    > pracownikom, a nie należą się przedsiębiorcom wydawała mi się
    > beznadziejna,

    <q>
    Taki stan prawny prowadził do nagminnego obchodzenia tego przepisu. Matki
    chorych dzieci udawały własną chorobę, by uzyskać świadczenie na czas, który
    chciały poświęcić choremu dziecku.
    </q>

    To ja sie zapytam, komu było łatwiej obchodzić przepisy, pracownikowi,
    którego pracodawca pod byle pozorem mógł sie pozbyć, czy może
    przedsiębiorczej matce, która i tak nigdy czasu dla dziecka nie miała?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 3. Data: 2007-03-06 21:06:59
    Od: "Asen" <a...@g...com>

> [...]
    > którego pracodawca pod byle pozorem mógł sie pozbyć, czy może
    > przedsiębiorczej matce, która i tak nigdy czasu dla dziecka nie miała?

    Faktycznie może masz rację, przecież mogła zawiesić działalność na
    okres choroby dziecka...