  • 1. Data: 2004-11-27 01:51:21
    Temat: US - odroczenie terminu płatności podatku
    Od: "Joanna Iwaniuk" <q...@q...pl>

    Witam,

    Mam problem związany z US, na który nie udało mi się znaleźć rozwiązania.

    Sprawa wygląda następująco:

    Odziedziczyłem spadek, którego główną częścią jest wkład mieszkaniowy.

    Został od niego naliczony podatek w wysokości ~4000 PLN, którego termin

    płatności mijał 23.09.2004r.

    Po przeanalizowaniu paru wariantów postanowiłem wystąpić do prezydenta

    miasta z wnioskiem o umorzenie podatku w związku z realnie trudną sytuacją

    materialną (nie wiedziałem wtedy, że tego typu wnioski rozpatruje się

    pozytywnie bardzo rzadko). W uzasadnieniu decyzji (oczywiście odmownej)

    wskazano możliwość odroczenia terminu płatności podatku, w trybie

    art. 48 ordynacji podatkowej.

    Udałem się więc do US, w którym dowiedziałem się jednak, że ponieważ

    termin płatności podatku już minął (decyzję otrzymałem 8.11), mogę jedynie

    wystąpić o rozłożenie podatku na raty.

    Czy faktycznie nie mogę już wnioskować o odroczenie terminu?

    W ordynacji nie wyczytałem tego typu obostrzeń, może tkwią w innych

    ustawach - tego już nie wiem. W każdym razie byłbym wdzięczny za
    wyjaśnienie.

    pozdrawiam

    G.I.

  • 2. Data: 2004-11-28 10:15:53
    Temat: Re: US - odroczenie terminu płatności podatku
    Od: "ewa" <r...@o...pl>

    > Udałem się więc do US, w którym dowiedziałem się jednak, że ponieważ
    >
    > termin płatności podatku już minął (decyzję otrzymałem 8.11), mogę jedynie
    >
    > wystąpić o rozłożenie podatku na raty.

    no to twój US przespał zmianę ordynacji.... kiedyś faktycznie była możliwość
    odraczania płatności jedynie podatku ale obecnie można już odraczać termin
    płatności zarówno podatku jak i zaległości, chociaż sama musze przyznać, że
    brzmi to troche kuriozalnie _odroczenie terminu płatności zaległości_

    pozdr.
    ewka