  • 1. Data: 2003-04-01 07:43:34
    Temat: Ulga remontowa - naprawde nikt nie wie?
    Od: "PN" <p...@g...pl>

    Witam!
    Kilka dni temu opisywalem juz swoj problem z ulga remontowa na grupie ale
    niestety nie uzyskalem odpowiedzi wiec postanowilem zaryzykowac jeszcze raz -
    moze tym razem znajdzie sie ktos kto pomoze. Tak wiec rozliczam sie z zona
    oddzielnie (dopiero od polowy 2002 jestemy
    malzenstwem wiec z tego co sie orientuje nie mozemy rozliczac sie razem) i
    chcielibysmy skorzystac z ulgi remontowej. Mieszkanie jest zapisane na mnie
    (przynajmniej tak stoi w papierach bo bylo kupowane jeszcze przed slubem).
    Faktury za remont sa po czesci na mnie, a po czesci na zone (na nazwisko
    panienskie bo remont byl robiony przed slubem) i tu pytanie - czy moge
    wykorzystac te faktury do odliczenia (jestesmy malzenstwem ale faktury
    zostaly wystawione na zone przed slubem, a mieszkanie jest moje) ?
    Drugi problem - rozliczamy sie oddzielnie ale skladamy (zgodnie z przepisami)
    jednego PITa D. W tym picie w pozycjach 104/105 okresla sie ile odlicza
    podatnik, a ile malzonek. Czy zgodnie z przepisami, moge czesc kwoty
    przypadajacej do odliczenia przekazac zonie, czy tez ze wzgledu na fakt, ze
    jestesmy malzenstwem dopiero od polowy 2002 nie moge tego zrobic?

    Z gory dziekuje za informacje. D.C.