  • 1. Data: 2007-10-30 12:53:01
    Temat: Umowa o dzieło VAT - przekroczenie limitu
    Od: "RonOczywistek" <r...@c...pl>

    Witam wszystkich,

    mam (mam nadzieje) maly problem, a mianowicie jeste studentem i pracuje
    sobie w pewnej firmie na umowe o dzielo. Okazalo sie (dostalem nieciekawe
    pisemko z US) ze w 2006 roku przekroczylem jakis limit i chca ode mnie VAT
    (chodzi zapewne o podmiotowe zwolnienie). Oczywiscie nie wiedzialem o tym
    wszystkim i przez ten rok dalej pracuje sobie na umowe o dzielo.
    Dowiedzialem sie juz ze powinienem byl zarejestrowac dzialalnosc gospodarcza
    i placic ten VAT oraz zaplacic VAT za nadwyzke powyzej progu. Ale oczywiscie
    nie zrobilem tego... Co mi grozi? Jak z tego wybrnac? Pomozcie prosze...

    Marcin

  • 2. Data: 2007-10-30 14:04:00
    Temat: Re: Umowa o dzieło VAT - przekroczenie limitu
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "RonOczywistek" <r...@c...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > Dowiedzialem sie juz ze powinienem byl zarejestrowac dzialalnosc
    > gospodarcza i placic ten VAT oraz zaplacic VAT za nadwyzke powyzej progu

    Wszystko rozumiem, ale z jakiej paki chca, bys rejestrowal DG?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2007-10-30 14:11:25
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    SDD pisze:
    > Użytkownik "RonOczywistek" <r...@c...pl> napisał w wiadomości

    > Wszystko rozumiem, ale z jakiej paki chca, bys rejestrowal DG?

    I może byś nam ujawnił co dokładnie robiłeś "na" umowę o dzieło i przede
    wszystkim, czy w umowie była klauzula, że odpowiedzialność prawną wobec
    osób trzecich z tytułu tej umowy ponosi zamawiający?

    Z tego co podałeś to jest wróżenie z fusów.

    Maddy (a kawa rozpuszczalna, sorry)

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 4. Data: 2007-10-30 14:21:27
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 30-10-2007 o 13:53:01 RonOczywistek <r...@c...pl> napisał(a):

> [...]
    > oczywiscie
    > nie zrobilem tego... Co mi grozi? Jak z tego wybrnac? Pomozcie prosze...

    Co może z tego wyniknąć:
    1) zaległy VAT od momentu przeklroczenia limitu
    2) odsetki
    3) potencjalnie "sankcyjny" VAT 22% od wcześniejszych przychodów, jeśli
    nie prowadziłeś uproszczonej ewidencji sprzedaży
    4) potencjalne kary za: braki ewidencji/niewystawione
    faktury/nieodprowadzony podatek/niezłożone deklaracje

    Nie wiem jak się postępuje w takich przypadkach, ale obstawiam takie
    działania:
    Ad 1/2 - tutaj IMO nie da się nic wykombinowac i trzeba wpłacić, im
    szybciej tym lepiej, ze względu na odsetki
    i na to, że to może poskutkować zmiejszeniem kary albo odstąpieniem od
    ukarania za uporczywe niewpłacanie podatku,
    jeśli takowe wchodzi w gre.
    Ad 3/4 - na pewno zrobił brakujące ewidencje, zarówno za okres od
    przekroczenia limitu, jaki i wczesniejsze, żeby utrudnić/uniemożliwić
    naliczenie karnych 22%, oraz ukaranie za brak tych ewidencji

    Ad 4 - Potencjalnie złożyłbym zaległe VAT-R/VAT-7(potencjalnie - bo nie
    wiem czy w tej chwili jeszcze to coś zmienia)

    A dalej to chyba tylko czekać można ..

  • 5. Data: 2007-10-30 14:22:36
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 30-10-2007 o 15:21:27 t...@o...pl <t...@o...pl> napisał(a):

    > Co może z tego wyniknąć:

    (...) To wszytsko tylko i wyłącznie zakłądając że te umowy o dzieło
    podpadałyu
    pod opodatkowanie. Jeśli nie podpadały to nie ma stresa.

  • 6. Data: 2007-10-30 14:24:01

    Dnia 30-10-2007 o 15:04:00 SDD <s...@t...pl> napisał(a):

    > U?ytkownik "RonOczywistek" <r...@c...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Wszystko rozumiem, ale z jakiej paki chca, bys rejestrowal DG?

    Chyba raczej napisali że wg nich prowadził działalnośc gospodarczą w
    rozumieniu ustawy o VAT