    From: "t...@o...pl" <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Umowa o dzieło VAT - przekroczenie limitu
    Date: Tue, 30 Oct 2007 15:21:27 +0100

    Dnia 30-10-2007 o 13:53:01 RonOczywistek <r...@c...pl> napisał(a):

    > Witam wszystkich,
    >
    > mam (mam nadzieje) maly problem, a mianowicie jeste studentem i pracuje
    > sobie w pewnej firmie na umowe o dzielo. Okazalo sie (dostalem nieciekawe
    > pisemko z US) ze w 2006 roku przekroczylem jakis limit i chca ode mnie
    > VAT
    > (chodzi zapewne o podmiotowe zwolnienie). Oczywiscie nie wiedzialem o tym
    > wszystkim i przez ten rok dalej pracuje sobie na umowe o dzielo.
    > Dowiedzialem sie juz ze powinienem byl zarejestrowac dzialalnosc
    > gospodarcza
> [...]

    Co może z tego wyniknąć:
    1) zaległy VAT od momentu przeklroczenia limitu
    2) odsetki
    3) potencjalnie "sankcyjny" VAT 22% od wcześniejszych przychodów, jeśli
    nie prowadziłeś uproszczonej ewidencji sprzedaży
    4) potencjalne kary za: braki ewidencji/niewystawione
    faktury/nieodprowadzony podatek/niezłożone deklaracje

    Nie wiem jak się postępuje w takich przypadkach, ale obstawiam takie
    działania:
    Ad 1/2 - tutaj IMO nie da się nic wykombinowac i trzeba wpłacić, im
    szybciej tym lepiej, ze względu na odsetki
    i na to, że to może poskutkować zmiejszeniem kary albo odstąpieniem od
    ukarania za uporczywe niewpłacanie podatku,
    jeśli takowe wchodzi w gre.
    Ad 3/4 - na pewno zrobił brakujące ewidencje, zarówno za okres od
    przekroczenia limitu, jaki i wczesniejsze, żeby utrudnić/uniemożliwić
    naliczenie karnych 22%, oraz ukaranie za brak tych ewidencji

    Ad 4 - Potencjalnie złożyłbym zaległe VAT-R/VAT-7(potencjalnie - bo nie
    wiem czy w tej chwili jeszcze to coś zmienia)

    A dalej to chyba tylko czekać można ..