  • 1. Data: 2007-03-26 08:38:27
    Temat: Zatrudnienie matki emerytki
    Od: "Auto" <m...@w...pl>

    Witam

    Mam pytanie, prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą przy której
    pomaga mi matka - emeryt.
    Pozostajemy w wspólnym gospodarstwie domowym (zamieszkujemy pod jednym
    adresem).

    W jaki sposób najkorzystniej dla kieszeni formalnie zatrudnić matkę:
    ZUS - czy tylko składka zdrowotna ?? osoba współpracująca emeryt
    PIT - umowa wykonywania pracy nieodpłatnie?? czy zatrudnienie na jakąś
    niewielką kwotę

    Może ktoś przerabiał to w praktyce, z góry dzięki za wszelkie sugestie

    Pzdr
    Marek

  • 2. Data: 2007-03-26 09:24:31
    Temat: Re: Zatrudnienie matki emerytki
    Od: Harry <filar_USUNTO_@_WYTNIJTO_poczta.fm>

    zdrowotna i tak musi oplacac kazdy niezaleznie jaka to umowa i czy to
    emeryt czy ktos inny,
    na umowe o dzielo nie da sie raczej z wykorzystaniem 50% kosztow bo to
    nie tworczosc, ale moze umowy zlecenia pokrywajace sie, tzn jedna umowa
    na MALA kwote obejmujaca dluzszy okres np. styczen-grudzien i druga
    po srodku czyli luty-listopad na kwote duza albo 10 miesiecznych umow
    dla uproszczenia. Dzieki takiemu zrobieniu bedziesz mial wybor z ktorej
    umowy oplacac skladki na ubezpieczenia spoleczne(obowiazkowe tez) i
    tylko z jednej z nich sa obowiazkowe.
    Jesli jest to emerytka to pewnie nic jej nie da przeliczenie emerytury
    jeszcze raz po wplaceniu skadek (zlodziejskiemu panstwu trzeba cosik i
    tak oddac) wiec lepiej brac wszystko na bierzaco ;)

    --
    Pozdro
    Harry

  • 3. Data: 2007-03-26 09:57:58
    Od: "Auto" <m...@w...pl>

    > --
    > Pozdro
    > Harry
    > gg 833844
    > !!! Popraw adres przy odpowiadaniu na priv !!!

    dziękuję za informacje!

  • 4. Data: 2007-03-27 08:35:09
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 26 mar o godzinie 11:24, na pl.soc.prawo.podatki, Harry napisał(a):

    > zdrowotna i tak musi oplacac kazdy niezaleznie jaka to umowa i czy to
    > emeryt czy ktos inny,

    Ja tylko wKF
    - nieprecyzyjnie określiłeś że "każdy niezależnie od umowy opłaca składkę
    na UZ". Uogolniłeś i popełniłeś "fo-pa" ;)
    Sytuacja:
    - osoba współpracująca (syn osoby prowadzącej DG i pozostający we wspólnym
    gospodarstwie domowym), zawarta "normalna" umowa o pracę - kto Twoim
    zdaniem "odprowadza składki na UZ"?
    Oczywistym jest że płatnik - ale .... ze swojej "kieszeni" a nie z kieszeni
    tej os. współpracującej .... zgadza się? :D

    --
    Herbi
    27-03-2007 10:35:02