  • 1. Data: 2004-02-02 13:11:59
    Temat: czy jesli ktos jest bezrobotny, pracuje na czarno i kupi sobie samochod, co na to us
    Od: "Marcin" <m...@t...pl>

    czy jesli ktos jest bezrobotny, a kupi sobie samochod za 40 tys od kogos (uzywany),
    co na to urzad skarbowy???

    Czy us ma instrumenty zeby zakwestionowac czy za ow 40 tys zaplacony byl podatek i z
    jakiego zrodla pochodza te pieniadze?

    czy moze nalozyc podatek karny i czy moze zadac udzielenia informacji na temat
    pochjodzenia tych pieniedzy

    jak wyglada to prawnie a jak w praktyce

    czy jak ktos dorabia sobie na czarno, lub za granica ma sie bac przy takich kwotach?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-02-02 13:33:30
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Marcin napisał:

    > czy jesli ktos jest bezrobotny, a kupi sobie samochod za 40 tys od kogos
    > (uzywany), co na to urzad skarbowy???

    Zainteresuje się.

    > Czy us ma instrumenty zeby zakwestionowac czy za ow 40 tys zaplacony byl
    > podatek i z jakiego zrodla pochodza te pieniadze?

    Ma. Może wezwac podatnika do udokumentowania skąd wziął pieniądze.
    Jak się zaweźmie może tez przeprowadzić wlasne śledztwo.

    > czy moze nalozyc podatek karny i czy moze zadac udzielenia informacji na
    > temat pochjodzenia tych pieniedzy

    Może to wszystko i więcej.

    > jak wyglada to prawnie a jak w praktyce
    Źle. Mamy policje skarbowa która ma prawo do rewizji, podsłuchów i
    noszenia broni.
    Wprawdzi nikt jej jeszcze nie widział z bliskam ale podobno jest.

    Przed US masz udowodnić swoja niewinność. Inaczej niz przed sądem, tu z
    założenia jesteś winien.

    > czy jak ktos dorabia sobie na czarno, lub za granica ma sie bac przy
    > takich kwotach?

    Bój sie, bój ;-)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2004-02-02 13:36:22
    Od: "Marcin" <m...@t...pl>

    no dobra, a 20 tys??

    tez beda mnie rewidowac wzywac i kazac sie tlumaczyc???

  • 4. Data: 2004-02-02 13:47:56
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Marcin napisał:

    > no dobra, a 20 tys??
    >
    > tez beda mnie rewidowac wzywac i kazac sie tlumaczyc???

    Teoretycznie do każdej nieudokumentowanej złotówki moga sie przyczepić.

    Może kupisz za 100tys i nikt sie nie zainteresuje, może kupisz za 5tys i
    sąsiad cie podkabluje.
    To ruletka.

    Dlatego lepiej miec wytłumaczenie na każda złotówkę zanim sie ja wyda.

    Oczywiście zawsze mozna powiedziec że to z prostytucji. Przychody z
    prostytucji (wlasnej) sa legane i nieopodatkowane bo państwo nie może
    czerpać korzyści z cudzego nierządu. A z wlasnego każdy może.
    A nadziani niemcy lubia polskich chlopaczków. Jak jesteś ze Śląska albo
    ternów przygranicznych to US uwierzy na mur ;-))
    Ale uwazaj, to sie może potem roznieść po mieście i głupio będzie.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2004-02-02 13:50:39
    Od: "Marcin" <m...@t...pl>

> [...]
    > ternów przygranicznych to US uwierzy na mur ;-))
    > Ale uwazaj, to sie może potem roznieść po mieście i głupio będzie.

    o tym wiem, ale podobno trzeba wczesniej to zglosic urzedowi skarbowemu,
    czyz nie tak?

    jak to zrobic? trzeba podpisac jakas deklaracje?

    bo to byla by chyba najciekawsza metoda

  • 6. Data: 2004-02-02 13:55:32
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    In article <bvljk5$rc4$1@atlantis.news.tpi.pl>, Maddy wrote:
    > Źle. Mamy policje skarbowa która ma prawo do rewizji, podsłuchów i
    > noszenia broni.
    > Wprawdzi nikt jej jeszcze nie widział z bliskam ale podobno jest.

    Ja widziałem w jakiejś gazecie zdjęcie takich mięśniaków w kominiarkach z
    napisem 'KONTROLA SKARBOWA' na kamizelkach kuloodpornych. ;)
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 7. Data: 2004-02-02 13:57:19
    Od: "SQLwysyn" <s...@w...pI>

    Użytkownik "Marcin" <m...@t...pl> napisał w wiadomości
    czy jesli ktos jest bezrobotny, a kupi sobie samochod za 40 tys od kogos
    (uzywany), co na to urzad skarbowy???

    jak wyglada to prawnie a jak w praktyce

    W praktyce nikt sie nie zorientuje, bo informacje z pit i z podatku od
    transakcji sa 2 róznych bazach gromadzone, i trzeba by to wykopac ręcznie z:
    - poltaxu
    - bazy w Excelu

    --
    SQLwysyn

  • 8. Data: 2004-02-02 15:14:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 2 Feb 2004, Marcin wrote:
    [...]
    >+ czy moze nalozyc podatek karny i czy moze zadac
    >+ udzielenia informacji na temat pochjodzenia tych pieniedzy

    Jak by nie mógł - to przepis o "karnym" podatku (75% oszacowanego
    dochodu - ja bym spodziewał się doliczenia do owych 40kzł
    również kosztów utrzymania :>) byłby martwy.
    W końcu dlaczego tylko niektórzy mają płacić podatki... :[

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 9. Data: 2004-02-02 18:03:39
    Od: "Marek Wierzbicki" <m...@a...pl>

    > Jak by nie mógł - to przepis o "karnym" podatku (75% oszacowanego
    > dochodu - ja bym spodziewał się doliczenia do owych 40kzł
    > również kosztów utrzymania :>) byłby martwy.

    Dawno wymyśliłem sposób na utrzymanie państwa. Ogłaszamy, że minimum
    socjalne to 500zł na miesiąc na łba. Kto się utrzymuje przy życiu a wykazuje
    mniejsze dochody oznacza ... że ma nielegalne dochody. I z urzędu walimy mu
    75%. W 3 miesiące deficyt by prysł

    Marek

  • 10. Data: 2004-02-02 22:25:28
    Od: "WSm" <w...@s...pl>

    > no dobra, a 20 tys??
    >
    > tez beda mnie rewidowac wzywac i kazac sie tlumaczyc???
    Mój znajomy rolnik kupił używanego, starego UNO - za kilka tygodni już
    musiał jechać do miasta do US tłumaczyć się skąd miał na to środki - a nie
    jest bezrobotny - bo ma pole, krowy, odstawia mleko, i - co ważne, jest
    współwłaścicielem małego, "gospodarczego" wyciągu narciarskiego dla dzieci;
    wynajmuje też pokoje w swojej chałupie - i jako rolnik ustawowo zwolniony z
    podatku dochodowego od wynajmu i żywienia swoich gości. I ktoś go
    "podliczył". Nieźle musiał się gimnastykować w US - nie ma praktycznie
    żadnych dokumentów z takiej różnorodnej, dość niemierzalnej działalności.
    WSm