  • 1. Data: 2010-11-13 18:59:43
    Temat: firma państwowa a firma prywatna
    Od: "Papo5merfo" <gramy.w.gałe@tusek.pl>

    firma prywtna wiadomo musi płacić podatki i zwykle płaci, no chyba że jest
    to jakiś ponadnarodowy koncern hipermarketuf, to wtedy nie,
    ale czy firmy państwowe (przedsiębiorstwa państwowe) płącą podatki?:O)
    czy za pracowników zusu, poczty polskiej, czy podobnych opłaca się skłądki,
    podatki i vat?:O)

  • 2. Data: 2010-11-14 01:29:51
    Temat: Re: firma państwowa a firma prywatna
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Papo5merfo" <gramy.w.gałe@tusek.pl> napisał w wiadomości
    > firma prywtna wiadomo musi płacić podatki i zwykle płaci, no chyba że jest
    > to jakiś ponadnarodowy koncern hipermarketuf, to wtedy nie,

    Uwazasz, ze hipermarkety nie oplacaja podatkow i skladek ZUS za swoich
    pracownikow?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2010-11-14 11:46:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > ale czy firmy państwowe (przedsiębiorstwa państwowe) płącą podatki?:O)
    > czy za pracowników zusu, poczty polskiej, czy podobnych opłaca się

    Firma prywatna może pokombinować z tymi podatkami. Państwowa nie. Stąd im
    trudniej na rynku.

  • 4. Data: 2010-11-14 15:44:10
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

> [...]

    > jest
    > to jakiś ponadnarodowy koncern hipermarketuf, to wtedy nie

    Skąd takie idiotyczne założenia?

    > ale czy firmy państwowe (przedsiębiorstwa państwowe) płącą podatki?:O)
    > czy za pracowników zusu, poczty polskiej, czy podobnych opłaca się
    > skłądki,
    > podatki i vat?:O)

    Ręce opadają :(
    No chyba, że masz góra 12 lat i przygotowujesz referat do szkoły.

    K.

  • 5. Data: 2010-11-14 15:53:11
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Firma prywatna może pokombinować z tymi podatkami. Państwowa nie. Stąd im
    > trudniej na rynku.

    Nie powiedziałbym. A przynajmniej nie słyszałem o jakichś wyjątkowych
    trudnościach, gdy parę lat temu Stoczni Gdynia umorzono ZUS na naprawdę
    grube miliony złotych.

    K.

  • 6. Data: 2010-11-15 13:24:04
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    Użytkownik "Krzysztof" <k...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Papo5merfo" <gramy.w.gałe@tusek.pl> napisał w wiadomości

    > Skąd takie idiotyczne założenia?

    kojarze ze bylo glosno swego czasu o bodaj 5cioletnich zwolnieniach z
    *jakichs* podatkow. nie wiem czy chodzilo o lokalne czy zwolnienie z vat czy
    z czego... ale wiem ze dotyczylo to hipermarketow i ze bylo to zwiazane z
    wykupowaniem potem po 5 latach jednego marketu przez inny zeby od nowa
    lecial okrs 5 lat zwolnienia.

    nie pamietam szczegolow bo to cholernie dawno temu bylo
    ale jak poguglacie to powinniscie znalesc

  • 7. Data: 2010-11-15 17:03:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 15 Nov 2010, Michał Gut wrote:

> [...]
    > wykupowaniem potem po 5 latach jednego marketu przez inny zeby od nowa lecial

    Nie dotyczyło tylko hipermarketów.
    Była to "ulga inwestycyjna" dla inwestujących w .pl
    Nie wnikała w to *jak* kto inwestuje, więc zagraniczni przedsiębiorcy
    kupowali jakiś zakład, produkowali przez 3 lata (mi się wydaje, że okres
    był 3-letni, ale to bez znaczenia - Grobelny wykazał że okres 1-dniowy
    też jest dobry :P), kupowali kolejny zakład, produkowali przez 3 lata,
    kupowali kolejny zakład...
    Nie wiem czy trzeba pisać, że "wykorzystany" zakład sprzedawali.
    Innemu przedsiębiorcy.
    Który z okazji "inwestycji w .pl" korzystał ze zwolnienia...

    > nie pamietam szczegolow

    Coś tak jak wyżej :>

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2010-11-15 18:29:33
    Od: "Papo5merfo" <gramy.w.gałe@tusek.pl>

    Órzytkownik "Robert Tomasik" napisał:

    > Firma prywatna może pokombinować z tymi podatkami. Państwowa nie.

    kombinować może tylko taka co wspomniałem, czyli ktura ma znajomości w
    nierzondzie, reszta jak zrobi błąd na 20 groszy to jom zamkno:O(

    > Stąd im trudniej na rynku.

    z czym państfowej niby trudniej?:O)
    czyli płaci ona podatki czy jednak nie?:O)