  • 1. Data: 2004-07-24 15:24:46
    Temat: netto Vat Brutto wartosci na Fakturze (zaokraglenia)
    Od: Grzegorz Bylica <b...@o...pl>

    Jak w jakiej kolejnosci powinny byc liczone wartosci na
    Fakturze Vat.
    np.

    [towar] [cenna Netto] [ilosc] [st vat] [warto net] [vat] [brutto]
    kminetk 53zl szt 3 22% 159 34,98 193,98
    kaszka 58zl op 2 7% 116 8,12 124,12

    suma 275 43,10 318,10

    nie wiem moze wybralem zly przyklad ale chodzi o to ze jak wylicze
    wartosci przy kazdym towarze potem je z sumuje to nadole nie zawsze
    wartosc netto + vat rowna sie wartosci brutto. No i jak to jest jesze z
    rozbiciem na poszczegolne stawki Vat (Co w ktorej kolejnosci sie liczy)
    czy wartosci przy towarach czy zlicza sie tylko wartosci netto i vat z
    towarow a brutto = wart netto + vat czy tez sumuje sie z towarow?

    ps pisze prosty programik do wystawiania fk

    z gory dziekuje Grzegorz Bylica

  • 2. Data: 2004-07-24 21:28:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 24 Jul 2004, Grzegorz Bylica wrote:

    > + Jak w jakiej kolejnosci powinny byc liczone wartosci na
    > + Fakturze Vat.

    Przeczytaj przepisy.
    Mi wychodzi że są co najmniej *trzy* sposoby *prawidłowego*
    wystawienia faktury - a dokładniej sposobów zaokrąglania
    wynikającego z kolejności, w tym liczenie "od brutta".
    Dyskusji było kilka, tak że jakbyś był łaskaw googla
    popytać... ;) (a ja cały czas podtrzymuję apel, że jak ktoś
    zna jeszcze inny [sposób] to niech się pochwali !).

    [...]
    > + ps pisze prosty programik do wystawiania fk

    To mały pikuś: jakbyś pisał program do księgowania to powinien on
    policzyć wszystkie możliwe wynikowe wartości :) i spytać operatora
    jak jest naprawdę na f-rze :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 3. Data: 2004-07-25 08:44:42
    Od: Grzegorz Bylica <b...@o...pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    >

    > To mały pikuś: jakbyś pisał program do księgowania to powinien on
    > policzyć wszystkie możliwe wynikowe wartości :) i spytać operatora

    Dziekuje poszukam

  • 4. Data: 2004-07-26 03:34:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 25 Jul 2004, Grzegorz Bylica wrote:
    [...]
    > + Dziekuje poszukam

    Jeszcze streszczenie (ale sprawdź), dopuszczalne rozwiązania to:
    1. podsumowany VAT "od każdej pozycji", zaikrąglany przy liczeniu
    pozycji; zdaje się wg rozp. ds. faktur
    2. podsumowany VAT "od sum stawek netto" (najpierw sumuje się
    sprzedaż wg każdej stawki - do każdej sumy wylicza zaokrąglony VAT),
    też AFAIR wg rozporządzenia
    3. "od bruttA", AFAIK wg ustawy; tam jest taki myk: "jeśli sprzedaje się
    wg cen urzędowych..." a kilka linijek wyżej: "wg cen umownych można
    stosować tę samą zasadę" :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 5. Data: 2004-07-27 04:39:08
    Od: Grzegorz Bylica <b...@o...pl>

> [...]
    > 3. "od bruttA", AFAIK wg ustawy; tam jest taki myk: "jeśli sprzedaje się
    > wg cen urzędowych..." a kilka linijek wyżej: "wg cen umownych można

    jesze raz Dziekuje :)