  • 1. Data: 2006-10-09 19:56:29
    Temat: troche NTG, ale: zasiłek macierzyński bezpośrednio po chorobowym
    Od: "Magdi" <m...@a...pl>

    Witam!
    Mamy pracownicę, która była w ciąży zagrożonej, długo na zwolnieniu
    lekarskim, po zasiłki chorobowym przyznano jej jeszcze decyzję o świadczeniu
    rehabilitacyjnym.
    Pod koniec sierpnia urodziła dziecko i problem jak rozliczyć zasiłki:
    1. czy przeliczać podstawę zasiłku macierzyńskiego, czy będzie taka sama jak
    chorobowego policzonego już wcześniej?

    2. czy wypłacanie świadczenia rehabiltacyjnego ma jakieś znaczenie?

    3. z powodu niedopełnienia formalności nie wypłacono jej tego
    macierzyńskiego za kilka dni sierpnia, rozumiem, że w liście płac za
    wrzesień mogę dodać ten brakujący zas. macierzyński, a jak to rozliczyć
    ewentualnie na drukach ZUS?

    4. od zasiłku mac. jak i chorobowego nie nalicza się zdrowotnego, jest
    podatek, brak KUP a co z kwotą wolną od podatku ?

    Magdi

    ps. a może ktoś mógłby mi przesłać tekst artykułu z Gofinu, w którym o tym
    piszą (na ten moment abonament na to pismo dla mnie nieosiągalny :-(
    Ubezpieczenia i Prawo Pracy nr 18 z dnia 2005-09-10 nr kolejny 156 " 1.
    Zasiłek macierzyński bezpośrednio po chorobowym"