  • 1. Data: 2002-02-08 08:30:57
    Temat: umowa zamiany - podatek czy opłata skarbowa?
    Od: "WW" <w...@g...pl>

    Witam
    Planuje dokonac zamiany garazy (tej samej wartosci). Znalazlem sobie wzor
    umowy, w ktorym jest punkt mowiacy ze "ewentualna oplate skarbowa strony
    pokrywaja po polowie". Z kolei na druku opodatkowania umow cywilno-prawnych
    (PCC-1) na ostatniej stronie wymienione sa umowy kupna-sprzedazy i umowy
    zamiany jako opodatkowane w wys. 2%.
    Pytania:
    - z czego wynika "ewentualność" oplaty skarbowej i czy nie pomylono jej z
    podatkiem?
    - druk PCC-1 jest wyraznie dostosowany do umow kupna sprzedazy (strona
    kupujaca vs strona sprzedajaca), wiec nie do konca odpowiada mojej
    transakcji - nawet jezeli go wypelnie zgodnie ze zdrowym rozsadkiem to jaka
    bedzie wartosc opodatkowana (nie dokonujemy zadnych doplat): wartosc jednego
    garazu, obu czy co? A moze wymyslono jakis inny swistek do takich umow?

    z gory dzieki
    pozdrawiam
    Wojtek

  • 2. Data: 2002-02-08 08:55:15
    Temat: Re: umowa zamiany - podatek czy opłata skarbowa?
    Od: Przemek <p...@v...edu.pl>

    Garaz to nieruchomosc i jak dokladnie jest to nie wiem ale w przypadku zamiany
    np. aut placi sie 2% od roznicy pomiedzy tanszym a drozszym
    Przemek

  • 3. Data: 2002-02-08 09:35:48
    Od: "WW" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek" <p...@v...edu.pl> napisał:
    > Garaz to nieruchomosc i jak dokladnie jest to nie wiem ale w przypadku
    zamiany
    > np. aut placi sie 2% od roznicy pomiedzy tanszym a drozszym
    > Przemek

    W praktyce jednak "ruchomosc" bo teren dzierzawimy, a wymieniamy sie
    blaszakami. Ale to z roznica cen jest OK, dzieki.

    Wojtek

  • 4. Data: 2002-02-09 02:15:30
    Od: "Aldona Gowin" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WW" <w...@g...pl> napisał w wiadomości

    > zamiany
    >

    > W praktyce jednak "ruchomosc" bo teren dzierzawimy, a wymieniamy sie
    > blaszakami. Ale to z roznica cen jest OK, dzieki.
    >
    > Wojtek
    Witam.
    Chyba nie tak, bo art.6 ust.1 pkt 2 b) ustawy o PCC stanowi, że podstawą
    opodatkowania przy umowie zamiany innych rzeczy lub praw, niż lokale
    mieszkalne, jest wartość rynkowa rzeczy, od której przypada wyższy podatek,
    skoro wartości są = to płacimy 2% podatku od podanej w umowie wartości.
    Tylko przy lokalach płacimy od różnicy.
    pozdr. Aldona

  • 5. Data: 2002-02-09 18:02:59
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 8 Feb 2002, WW wrote:

> [...]
    >+ umowy, w ktorym jest punkt mowiacy ze "ewentualna oplate skarbowa strony
    [...]
    >+ Pytania:
    >+ - z czego wynika "ewentualność" oplaty skarbowej i czy nie pomylono jej z
    >+ podatkiem?

    Zdaje się, że jeśli wartość umowy jest poniżej progu podatku PCC
    to opłaty skarbowej się nie stosuje. Głowy nie dam, ale "mój" US
    mnie wyrzucił :) z niewielką sumą umowy.

    Pozdrowienia, Gotfryd