  • 1. Data: 2012-10-06 21:57:23
    Temat: zaliczka pit za grudzien po nowemu - pytanie
    Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>

    Według nowelizacji zaliczkę za ostatni miesiąc 2012 będzie trzeba
    wpłacać w terminie do 20 stycznia następnego roku podatkowego. Jeśli
    jednak zeznanie podatkowe i wynikające z niego rozliczenie podatku za
    poprzedni rok podatnik zdąży złożyć przed 20 stycznia następnego roku,
    nie będzie już zobowiązany do wpłaty zaliczki za ostatni miesiąc...

    - tyle w teorii, ale czy to oznacza ze jeśli złożę PIT do 20 stycznia
    2013, to na uiszczenie ewentualnej niedopłaty mam ile dni ? Do końca
    kwietnia ?

  • 2. Data: 2012-10-06 22:42:57
    Temat: Re: zaliczka pit za grudzien po nowemu - pytanie
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    news wrote:
> [...]
    >
    > - tyle w teorii, ale czy to oznacza ze jeśli złożę PIT do 20 stycznia
    > 2013, to na uiszczenie ewentualnej niedopłaty mam ile dni ? Do końca

    nie wiem, ale sam napisales ze ...zeznanie i wynikajace z niego
    rozliczenie podatku....

    wiec czytajac tylko to wynika, ze do 20 nalezy sie rozliczyc finansowo
    czyli doplacic.

  • 3. Data: 2012-10-07 02:34:57
    Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>

    W dniu 2012-10-06 22:42, witek pisze:

    > nie wiem, ale sam napisales ze ...zeznanie i wynikajace z niego
    > rozliczenie podatku....
    >
    > wiec czytajac tylko to wynika, ze do 20 nalezy sie rozliczyc finansowo
    > czyli doplacic.

    no chyba nie nalezy tak rozumowac, bo wowczas analogicznie musialby
    postapic urzad skarbowy, czyli jesli mialbym nadplate to us winien
    zwrocic ja do 20 stycznia - a tak przeciez nie jest i raczej nie bedzie :)

    ktos podpowie jak nowe przepisy beda wygladac w praktyce ?

  • 4. Data: 2012-10-07 08:03:44
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    news wrote:

    > ktos podpowie jak nowe przepisy beda wygladac w praktyce?

    Ale o co Ty właściwie pytasz
    Jak rozumiesz art 44.1 i powiązany z nim 44.3a?
    Przecież od zawsze było, że kto ma zwrot biega z zeznaniem wcześniej,
    a kto ma dopłatę czeka do oporu, bo płaci się w terminie złożenia zeznania
    (nie póxniej niż do końca kwietnia).
    Więc jak złożyłbyś wg wcześniejszych przepisów zeznanie z koniecznością
    dopłaty, to musiałbyś dopłacić w terminie złożenia zeznania.
    I tu się przecież nic nie zmieniło.
    Jak złożysz roczny PIT przed terminem grudniowego, to uruchamiasz
    rozliczenie roczne
    i płacisz wynikający podatek w terminie złożenia zeznania.
    A jak złożysz tylko PIT grudniowy, to płacisz do 20 stycznia tylko to co
    wynika
    z tej deklaracji (bo to będzie zaliczka) a rozliczasz się rocznie do końca
    kwietnia.
    Z jakiego przepisu wyciągasz wniosek, że po złożeniu PIT rocznego w styczniu
    masz czas
    na dopłatę do kwietnia?

  • 5. Data: 2012-10-07 08:20:02
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    cef wrote:
    > Z jakiego przepisu wyciągasz wniosek, że po złożeniu PIT rocznego w
    > styczniu masz czas
    > na dopłatę do kwietnia?

    bo moja babcia też tak robiła.

    Art. 45.
    1. Podatnicy są obowiązani składać urzędom skarbowym zeznanie, według
    ustalonego wzoru, o wysokości osiągniętego dochodu (poniesionej straty)
    w roku podatkowym, w terminie do dnia 30 kwietnia...

    4. W terminie określonym w ust. 1, z zastrzeżeniem ust. 7, podatnicy są
    obowiązani wpłacić:....

    Dopiero jak ktoś samodzielnie wpłaca zaliczki to do wielu przepisów
    dopisano magiczny termin: "zapłata w terminie złożenia zeznania"

  • 6. Data: 2012-10-07 09:24:41
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    witek wrote:

> [...]
    >
    > Dopiero jak ktoś samodzielnie wpłaca zaliczki to do wielu przepisów
    > dopisano magiczny termin: "zapłata w terminie złożenia zeznania"

    Rzeczywiście tak jest - zapomniałem już o tym.
    Grupa obumiera to i przepisów czlowiek nie czyta tak często jak kiedyś.
    Ale jeśli pytający chce składać deklarację
    za grudzień, to raczej obowiązuje go dopisany magiczny termin.

  • 7. Data: 2012-10-08 01:34:21
    Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>

    W dniu 2012-10-07 08:03, cef pisze:
    > Przecież od zawsze było, że kto ma zwrot biega z zeznaniem wcześniej,
    > a kto ma dopłatę czeka do oporu, bo płaci się w terminie złożenia zeznania
    > (nie póxniej niż do końca kwietnia).

    owszem, ale biegnac z zeznaniem juz w styczniu i tak czekalem max 3 mce
    na zwrot z us.

    > Jak złożysz roczny PIT przed terminem grudniowego, to uruchamiasz
    > rozliczenie roczne
    > i płacisz wynikający podatek w terminie złożenia zeznania.

    czyli abym dobrze zrozumial: od tego roku nie place podwojnej zaliczki w
    grudniu
    za listopad i grudzien lecz tylko za listopad, a w styczniu jedyny
    przywilej to brak koniecznosci wplacania zaliczki za grudzien o ile do
    20 stycznia zloze pit roczny i rozlicze ew. niedoplate lub nadplate z
    niego wynikajaca ?

  • 8. Data: 2012-10-08 10:27:35
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    W dniu 2012-10-06 21:57, news pisze:
> [...]
    >
    > - tyle w teorii, ale czy to oznacza ze jeśli złożę PIT do 20 stycznia
    > 2013, to na uiszczenie ewentualnej niedopłaty mam ile dni ? Do końca

    A czy nalezy uwzglednic remanent na 31.12 przy obliczaniu tej zaliczki?

    --
    Adam

  • 9. Data: 2012-10-09 22:53:01
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    elephanto wrote:

    > A czy nalezy uwzglednic remanent na 31.12 przy obliczaniu tej
    > zaliczki?

    Hmmm, ciekawe pytanie. Ja bym nie uwzględniał.
    Wszak to tylko zaliczka.

  • 10. Data: 2012-10-09 23:54:37
    Od: <9...@7...235437.invalid> (Tom N)

    cef w

    > Hmmm, ciekawe pytanie. Ja bym nie uwzględniał.
    > Wszak to tylko zaliczka.

    Taaaak? A nie masz napisane, że księgi należy prowadzić rzetelnie? ;P

    No i kolejne pytanie, skoro rzetelność jest sprawą uboczną -- czyż nie mozna
    złożyć rozliczenia rocznego do 20 stycznia "szacując na 0", a potem korekty
    na plus/minus? ;-)

    --
    'Tom N'