  • 1. Data: 2002-12-30 22:33:15
    Temat: 22% na Zabawki ??
    Od: "Łukasz Lis" <l...@p...onet.pl>

    Witam !

    Jestem tu nowiutki.....
    Witam Wszystkich !

    Dowiedziałem się ostatnio o wprowadzeniu na zabawki 22% VATu
    dotychczas VAT był 12%......
    czy może mi ktoś powiedzieć w którym z dzienników ustaw znajde przepis
    mówiący o tym ??
    Czy jest to ta sama ustawa która mówiła o wprowadzeniu 12% ??

    Dzwoniąc do izby skarbowej podano mi DU213 - ale tam sie czegos takiego nie
    doczytałem - moze źle patrzyłem ??

    Pozdrawiam !
    życze Weosłego Nowego Roku !

    Lisek

  • 2. Data: 2002-12-31 09:10:25
    Temat: Re: 22% na Zabawki ??
    Od: "Galis" <g...@g...pl>

> [...]
    >
    > Dzwoniąc do izby skarbowej podano mi DU213 - ale tam sie czegos
    > takiego nie doczytałem - moze źle patrzyłem ??

    "Art. 51b. W okresie do 31 grudnia 2002 r. opodatkowaniu podatkiem według
    stawki 12 proc. podlegają:

    1) łyżwy popularne dziecięce (SWW 0675-68),

    2) rowery i pojazdy dziecięce (SWW 1043-5),

    3) urządzenia ogródków dziecięcych z drewna (SWW 1749-2),

    4) zabawki i gry towarzyskie (SWW 282),...."

    pozdrawiam

    galis

  • 3. Data: 2003-01-02 09:31:42
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Galis" <g...@g...pl> wrote in message news:aurmmu$8v4$1@news.tpi.pl...
    [...]
> [...]

    DOBRZE ...
    I dlatego zabawki maja 22% VAT.

    Ustawa mowi, ze VAT wynosi 22% OPROCZ tego,
    co moze Pan "doczytac"

> [...]
    >
    > 2) rowery i pojazdy dziecięce (SWW 1043-5),
    >
    > 3) urządzenia ogródków dziecięcych z drewna (SWW 1749-2),
    >
    > 4) zabawki i gry towarzyskie (SWW 282),...."

    CZy podaje Pan OBOWIAZUJACY akt prawny ?

    Boguslaw

  • 4. Data: 2003-01-02 10:24:25
    Od: "Galis" <g...@g...pl>

    > DOBRZE ...
    > I dlatego zabawki maja 22% VAT.
    >
    > Ustawa mowi, ze VAT wynosi 22% OPROCZ tego,
    > co moze Pan "doczytac"

    > CZy podaje Pan OBOWIAZUJACY akt prawny ?

    stan prawny na 1 paździenrik 2002 roku, własnie szukałem i nie znalazłem
    zmiany do art. 51b, jeśli była to prosiłbym ewentualnei o link

    pozdrowienia
    galis

  • 5. Data: 2003-01-02 10:39:01
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Galis" <g...@g...pl> wrote in message news:av13pg$do7$1@news.tpi.pl...

    > stan prawny na 1 paździenrik 2002 roku, własnie szukałem i nie znalazłem
    > zmiany do art. 51b, jeśli była to prosiłbym ewentualnei o link
    >
    > pozdrowienia
    > galis

    www.sejm.gov.pl/prawo

    Rozporzadzenia wyszly pod koniec grudnia...
    lecz chodzi o to ze JESLI NIE MA tam nic o zabawach,
    to VAT od zabawek wynosi 22%

    Boguslaw

  • 6. Data: 2003-01-02 12:00:38
    Od: "Galis" <g...@g...pl>

    > www.sejm.gov.pl/prawo
    >
    > Rozporzadzenia wyszly pod koniec grudnia...
    > lecz chodzi o to ze JESLI NIE MA tam nic o zabawach,
    > to VAT od zabawek wynosi 22%

    No jesli mówmy o tym rozporządzeniu z DU 213 poz. 1803 to rzeczywiście nie
    ma tam nic o zabawkach ale tez nie ma tam nic co by świadczyło że art. 51b
    ustawy o podatku od towarów i usług uległ zmanie. Pytanie padło w 2002 roku,
    a więc obowiązywał art. 51b i moja odopowiedź była na 2002 rok, a od
    01.01.2003 należy sądzić, że stawka vat na zabawki jest 22% bo nie ukazało
    się rozporządzenie które przedłużałoby termin z art. 51b.

    pozdrawiam
    galis

  • 7. Data: 2003-03-04 20:04:19
    Od: "Bogumil" <b...@i...pl>

    > a więc obowiązywał art. 51b i moja odopowiedź była na 2002 rok, a od
    > 01.01.2003 należy sądzić, że stawka vat na zabawki jest 22% bo nie ukazało
    > się rozporządzenie które przedłużałoby termin z art. 51b.

    A mi sie wydaje ze jest 12% gdyz na paragonie widac dokladnie taka stawke
    np: maskotki, gry
    heya
    Bogus

  • 8. Data: 2003-03-05 07:02:32
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Dnia 04-03-2003 21:04, Użytkownik Bogumil napisał:

    > A mi sie wydaje ze jest 12% gdyz na paragonie widac dokladnie taka stawke
    > np: maskotki, gry

    Hmm... znam ustawy, rozporządzenia, jest konstytucja i umowy
    międzynarodowe... ale PARAGON? Co to za nowe źródło prawa??

    Maddy zaspana jak widać...

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 9. Data: 2003-03-05 09:28:29
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Bogumil"

    > A mi sie wydaje ze jest 12% gdyz na paragonie widac dokladnie taka stawke
    > np: maskotki, gry
    > heya
    > Bogus

    Madziu ja tez nie moge sie powstrzymac...

    ODKAD TO paragony sa w RP zrodlem prawa...?

    Boguslaw

  • 10. Data: 2003-03-07 16:13:09
    Od: "Agata" <s...@o...pl>

    Czy obowiązująca od 26 marca 12-proc. stawka VAT na zabawki obejmuje
    wyłącznie sprzedaż zabawek krajowych, czy także pochodzących z importu?

    Nie ma to żadnego znaczenia. Sprowadzenie do Polski zabawek powoduje
    obciążenie VAT granicznym. Nie ma on jednak związku z podatkiem płaconym
    przy późniejszej sprzedaży tego samego towaru. Skoro zaś odbywa się ona w
    kraju, to, niezależnie od źródła pochodzenia zabawek, czynność ta powinna
    być obciążona 12-proc. stawką VAT.

    Znalezione na stronie rzeczpospolitej
    VAT na zabawki powraca

    Sejm skierował do Komisji Finansów Publicznych projekt nowelizacji ustawy o
    VAT oraz podatku akcyzowym, który zakłada przywrócenie 12 proc. stawki VAT
    na niektóre artykuły dziecięce.

    Chodzi m.in. o towary takie jak łyżwy dziecięce, rowery, drewniane
    urządzenia do ogródków dziecięcych, narty sanki i meble dla dzieci. VAT na
    te artykuły obowiązywał do końca 2002 roku, a od tego roku obowiązuje stawka
    22-procentowa. W projekcie nowelizacji proponujemy przywrócenie
    12-procentowej stawki VAT - uzasadniał poseł sprawozdawca Artur Zawisza z
    Prawa i Sprawiedliwości.

    Zdaniem posła sprawozdawcy głównym uzasadnieniem proponowanej nowelizacji
    jest chęć powstrzymania degradacji materialnej i społecznej polskich rodzin
    oraz konieczność wyhamowania negatywnych procesów demograficznych .

    Podczas pierwszego czytania projektu nowelizacji SLD zgłosił wniosek o jego
    odrzucenie. Z kolei Samoobrona, PiS, PSL, LPR i koło RKN, opowiedziały się
    za skierowaniem projektu do dalszych prac w komisji. Platforma Obywatelska
    uzależniła swoje poparcie od tego, czy 12 proc. stawka będzie miała
    zastosowanie tylko do końca 2003 r. Autor projektu, PIS chce natomiast
    utrzymania preferencyjnej stawki na zabawki do końca 2005 r.

    Wiceminister finansów Jan Czekaj poinformował w Sejmie, że w resorcie trwają
    prace nad nową ustawą o podatku od towarów i usług, mającą na celu
    dostosowanie polskiego prawa do norm Unii Europejskiej.

    Ta ustawa będzie polegała m.in. na oddzieleniu problematyki VAT od podatku
    akcyzowego. Przy tej okazji będziemy również przeglądać wszelkie regulacje,
    będziemy starali się usuwać wszelkie nieprawidłowości, które
    zaobserwowaliśmy w funkcjonowaniu dotychczasowej ustawy o podatku od towarów
    i usług - powiedział Czekaj.

    A tak na stronie Hoga.pl
    I jeszcze tu :)
    http://www.podatki.hoga.pl/pokaz.asp?dzial=1&id=1296