  • 1. Data: 2006-01-04 10:01:56
    Temat: 2xDG mąż żona
    Od: "Driv" <d...@x...wp.pl>

    Nawet w usie nie mogę się dowiedzieć, może poradzicie.
    Mąż i żona we wspólnocie majątk. dwie DG 1-os VAT KPIR i współpraca między
    nimi. Czy żona może wystawić mężowi fakturę sprzed. za usługę np. pozyskania
    potencjalnego klienta. W US tłumaczą w ten sposób, że może na towar
    zakupiony lecz na w/w usługe to nie. Dziwne to jest dla mnie. Co wy na to?

  • 2. Data: 2006-01-06 22:29:03
    Temat: Re: 2xDG mąż żona
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 4 Jan 2006, Driv wrote:

    > Nawet w usie nie mogę się dowiedzieć, może poradzicie.

    ...nie poradzę. Acz z chęcią bym podyskutował...
    Koniecznie chcesz porady?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2006-01-07 06:10:58
    Od: "Driv" <d...@x...wp.pl>

    wiadomości
    > ...nie poradzę. Acz z chęcią bym podyskutował...
    > Koniecznie chcesz porady?
    Oczywiście, po to przecież zaśmiecam Szanąwną Grupę.

  • 4. Data: 2006-01-07 08:26:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 7 Jan 2006, Driv wrote:

    > Oczywiście, po to przecież zaśmiecam Szanąwną Grupę.

    ...obstawiałem że może nie wiesz co to jest "porada" i jakim
    restrykcjom podlega.
    ...ale widać szukasz tylko doradców...
    Hint:
    http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo.podatki/m
    sg/70c32f380f61ec92

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2006-01-07 08:31:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 4 Jan 2006, Driv wrote:

> [...]
    > nimi. Czy żona może wystawić mężowi fakturę sprzed. za usługę np. pozyskania
    > potencjalnego klienta. W US tłumaczą w ten sposób, że może na towar

    Pomijając problem porady (w kwestii "dlaczego US ma rację") to
    korzystając z okazji spytam: widocznie w US ci wytłumaczyli
    dlaczego *może* wystawić f-rę na towar.
    Możesz podać czynność prawną podlegającą podatkowi VAT która
    ma miejsce w razie takiej "współpracy" ?
    Najlepiej ze wskazaniem art./ust/pkt ustawy mającego zastosowanie.

    > Dziwne to jest dla mnie. Co wy na to?

    ...że czekam aż(/czy) zrezygnujesz z porady i zadowolisz się
    dyskusją :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2006-01-07 17:23:23
    Temat: wątek nie z "poradą"
    Od: "Driv" <d...@x...wp.pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" > ...że czekam aż(/czy) zrezygnujesz z
    porady i zadowolisz się
    > dyskusją :)
    Ależ oczywiście że szanuję wasze "porady". Rzeczą jasną dla mnie jest że to
    jest tylko wolna dyskusja, chodzi mi o nowe wątki tematu, o które mogłbym
    się zaczepić i o których ja jeszcze nic nie wiem. A' propos maila wybacz
    zbłądziłem.

  • 7. Data: 2006-01-07 17:47:39
    Od: "Driv" <d...@x...wp.pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news"
    > Możesz podać czynność prawną podlegającą podatkowi VAT która
    > ma miejsce w razie takiej "współpracy" ?
    > Najlepiej ze wskazaniem art./ust/pkt ustawy mającego zastosowanie.
    Zagłębiam się w przepisy. Jak uwielbiam odnośnniki
    Ust .VAT art.32
    2. Związek, o którym mowa w ust. 1 pkt 3, istnieje, gdy między kontrahentami
    lub osobami pełniącymi u kontrahentów funkcje zarządzające, nadzorcze lub
    kontrolne zachodzą powiązania o charakterze rodzinnym lub z tytułu
    przysposobienia, kapitałowym, majątkowym lub wynikające ze stosunku pracy.
    Związek ten istnieje także, gdy którakolwiek z wymienionych osób łączy
    funkcje zarządzające, nadzorcze lub kontrolne u kontrahentów.
    3. Przez powiązania rodzinne, o których mowa w ust. 2, rozumie się
    małżeństwo oraz pokrewieństwo lub powinowactwo do drugiego stopnia.
    5. Przepisy ust. 1-4 nie mają zastosowania w przypadku transakcji
    zawieranych pomiędzy podmiotami powiązanymi, w odniesieniu do których
    właściwy organ podatkowy, na podstawie ustawy - Ordynacja podatkowa, wydał
    decyzję o uznaniu prawidłowości wyboru i stosowania metody ustalania ceny
    transakcyjnej między podmiotami powiązanymi.

    Czy to ma coś wspólnego?
    Już głupieję w tym temacie. Jakie to jest "czyste i klarowne".

  • 8. Data: 2006-01-09 16:32:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 7 Jan 2006, Driv wrote:

    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news"
    > Zagłębiam się w przepisy. Jak uwielbiam odnośnniki

    :)

    > Ust .VAT art.32
    > 2. Związek, o którym mowa w ust. 1 pkt 3, istnieje, gdy między kontrahentami
    > lub osobami pełniącymi u kontrahentów funkcje zarządzające, nadzorcze lub

    A to są "podmioty powiązane", i rzeczywiście *jakby* miała
    miejsce transakcja męża z żoną to podlegałaby pod nie.

    > Czy to ma coś wspólnego?

    Nie o to o co mi chodziło :)

    > Już głupieję w tym temacie. Jakie to jest "czyste i klarowne".

    Juści tłumaczę co mam na myśli: założyłem że mąż i żona mają
    wspólnotę majątkową.
    I że również majątek w DG powstał w ramach wspólnoty.

    Pytam po dobroci czy można kupić coś co *już się ma*, jakiś
    *swój towar* ?
    A jak nie to też nie ma problemu: trzeba wskazać czynność
    *zwrównaną ze sprzedażą* która podlega pod VAT.
    Prosiłem o przepis wskazujący *jaka* to czynność :)

    Jakbyś mógł to zrzuć swoje wnioski do jednej gałęzi wątku,
    najlepiej tej ze zmienionym subjectem ;)

    Tak, mam własne poglądy co do stanowiska US przy usłudze - i to
    oparte o co najmniej *dwa* (!) argumenty w tym jeden oparty
    o komplikację.
    A w moim pytaniu wyrażam zdziwienie jaką to czynność mógł
    mieć US na myśli, i to jeszcze taką ze wystawia się *fakturę*
    (a nie fakturę wewnętrzną) jak ktoś przekazuje towar
    ze swojego majątku do swojego majątku....

    No chyba że jest intercyza.
    Ale wtedy pozostają *same* komplikacje... w obu przypadkach.
    I czynność jest *na pewno* nieopłacalna!

    Dlatego się dziwię :)
    Nie zapomnij napisać co z intercyzą, będzie mniej gdybania :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 9. Data: 2006-01-09 21:48:36
    Temat: Re: wątek nie z "poradą"
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 7 Jan 2006, Driv wrote:

    > Ależ oczywiście że szanuję wasze "porady". Rzeczą jasną dla mnie jest że to
    > jest tylko wolna dyskusja

    Chyba dalej się nie rozumiemy.
    Napisałeś wyraźnie że oczekujesz porady.
    Mimo iż grupa jest dyskusyjna (co upoważnia IMHO każdego do pojęcia
    dyskusji w zakresie tematyki grupy) to wniosek merytoryczny jest taki:
    nie zależy ci na dyskusji z której wyciągniesz własne wnioski ;)
    Ale to mały pikuś. Problemem jest wniosek formalny: że odpowiedź może
    być potraktowana jako "porada". Dlatego pytałem o jawnie wymienioną
    dyskusję.

    > chodzi mi o nowe wątki tematu, o które mogłbym
    > się zaczepić i o których ja jeszcze nic nie wiem. A' propos maila wybacz
    > zbłądziłem.

    Bez przesady w żadną stronę poproszę, stwierdziłem fakt a nie
    żebym urazy wyrażał :)

    Natomiast co do oryginalnego problemu - chyba już wspomniałem
    w sąsiedniej gałęzi...
    "Widzę przeciwwskazania" :)
    Dziwi mnie możliwość wystawienia f-ry "na towar", pomijając już
    skutki które by to spowodowało. Bardzo pożądane dla budżetu,
    ale nie wiem jak dla podatnika ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)