  • 1. Data: 2004-12-09 13:35:54
    Temat: Absolwent, tlumaczenie, umowa o dzielo
    Od: "M.Tosza" <m...@w...pl>

    Witam.
    W tym roku skonczylem studia i trafilo mi sie pierwsze zlecenie na
    tlumaczenie. Kwota smieszna raczej - ok 150zl, ale zdecydowalem sie ze
    wzgledu na to by miec cokolwiek do wpisu do CV.

    Zleceniodawca stwierdzil, ze w gre wchodzi tylko umowa o dzielo.
    Nie mam zielonego pojecia jak rozwiazac wszystkie sprawy z ZUS, podatkami,
    czy pitem. W zwiazku z tym, prosibym Was o lopatologiczne wytlumaczenie mi
    jak mam sie do tego zabrac, by nie popenic zadnych karygodnych bledow,
    ktore moglyby sie dla mnie zle skonczyc.

    Z gory dziekuje i pozdrawiam.

    --
    Michał Tosza
    GL/GMU d- s+: a23 C++ !U P L+ E- W+(++) N++ o? K- w O? !M V?

  • 2. Data: 2004-12-09 17:12:36
    Temat: Re: Absolwent, tlumaczenie, umowa o dzielo
    Od: "UlaPod" <u...@U...pl.invalid>

    Sprawa wygląda prosto:

    - robisz tłumaczenie
    - oni wystawiają ci umowę o dzieło (to dla ciebie, przy takiej kwocie,
    bardziej korzystne niż założenie działalności i wystawienie rachunku)
    - płacą ci
    - na koniec roku otrzymujesz od nich PiT

    i tyle

  • 3. Data: 2004-12-09 21:20:47
    Od: "gosc" <s...@w...pl>

> [...]
    > - płacą ci
    > - na koniec roku otrzymujesz od nich PiT

    a ewentualny problem vatu? (nawet jesli sie nie ma DG)