  • 1. Data: 2006-07-12 17:35:31
    Temat: Adresy w PITach (problem) - długie
    Od: Marek <t...@n...dziala.pl>

    Jeżeli kilka lat temu zmieniłem adres zamieszkania,
    ale w PITach podawałem(ję) stary adres, bowiem dalej
    jestem pod nim zameldowany, czy podpadam pod jakieś
    paragrafy. Dodam, że DG jest zarejestrowana na lokal
    użytkowy wynajmowany od gminy. Mieszkanie w którym
    mieszkam jest własnością moją i żony lecz nie jestem
    w nim zameldowany. Wszystkie adresy znajdują się
    w zasięgu działania tego samego US. Cały czas sądziłem,
    że najważniejszy jest adres zameldowania, oprócz tego
    szkoda mi było czasu i pieniędzy na wymianę bardzo
    wielu dokumentów. Problem pojawił się teraz, bowiem
    muszę przedłożyć w banku PIT5 i na nim musi być
    "nowy adres", jeżeli to zrobię to jak to "przełknie"
    US. Proszę o podpowiedź co mam zrobić aby możliwie
    bezboleśnie rozwiązać ten problem.

    Dziękuję za pomoc
    Marek

  • 2. Data: 2006-07-12 22:45:23
    Temat: Re: Adresy w PITach (problem) - długie
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Marek wrote:
    > Jeżeli kilka lat temu zmieniłem adres zamieszkania,
    > ale w PITach podawałem(ję) stary adres, bowiem dalej
    > jestem pod nim zameldowany, czy podpadam pod jakieś
    > paragrafy.

    tak, niezłożenie aktualizacji nip-3 w terminie 30 (?) dni od zmiany
    adresu zamieszkania (zamieszkania, a nie zamledowania)
    Kara chyba do 3 tyś zł.
    Aaa firma. Czy w przypadku Nip-1 i firm jest inaczej, nie wiem.

> [...]
    > w nim zameldowany. Wszystkie adresy znajdują się
    > w zasięgu działania tego samego US. Cały czas sądziłem,
    > że najważniejszy jest adres zameldowania

    słowo zameldowanie nie pada ani razu w ustawie o NIP.

    , oprócz tego
    > szkoda mi było czasu i pieniędzy na wymianę bardzo
    > wielu dokumentów.
    To teraz ci się zwróci.

> [...]
    > "nowy adres", jeżeli to zrobię to jak to "przełknie"
    > US. Proszę o podpowiedź co mam zrobić aby możliwie

    Odkręcać wszystko po kolei zaczynając od złożenia NIP-1.
    Całkiem możliwe, że przejdzie bez echa.