  • 1. Data: 2006-07-11 20:15:43
    Temat: dzialalnosc gospodarcza a lokal
    Od: f...@g...com

    Czesc
    Zakladam wlasnie dzialanosc kurierska, z siedziba w mieszkaniu, w
    ktorym jestem zameldowany. Jest to lokal wlasnosciowy zapisany na
    mojego ojca. W zwiazku z tym, jakie dokumenty odnosnie tego lokalu
    musze przedstawic w urzedzie skarbowym? Czy musze zawierac jakas umowe
    z wlascicielem mieszkania?Podobno wystarczy tylko Jego zgoda, czy tez
    sa jakies oddzielne formularze?
    Z gory dzieki za odpowiedz
    Pozdrawiam Bartek

  • 2. Data: 2006-07-11 21:14:31
    Temat: Re: dzialalnosc gospodarcza a lokal
    Od: Piotr Niżyński <a...@b...pl>

    f...@g...com napisał(a):
> [...]
    > musze przedstawic w urzedzie skarbowym? Czy musze zawierac jakas umowe
    > z wlascicielem mieszkania?Podobno wystarczy tylko Jego zgoda, czy tez

    Umowa użyczenia

  • 3. Data: 2006-07-12 12:55:29
    Od: "morghul" <t...@o...pl>

    A ja się podepnę...
    Jeśli jestem współwłaścicielem to też taką umową musze posiedać? Czy Jestem
    zobowiązany do jakiś innych rozliczeń podatkowych ze względu na to że
    korzystam z częsci domu jako siedziby DG?

    --
    morghul

  • 4. Data: 2006-07-13 19:30:20
    Od: "tomekok" <t...@g...beztego.com>

    Uzytkownik <f...@g...com> napisal :

    > Podobno wystarczy tylko Jego zgoda, czy tez
    > sa jakies oddzielne formularze?

    U mnie w US (II w GDA) wymagali oswiadczenia - zgody na prowadzenie w
    mieszkaniu DG.

    Pzdr.
    T.

  • 5. Data: 2006-07-14 08:55:52
    Od: "Basia" <a...@o...pl>

    Uzytkownik "tomekok" <t...@g...beztego.com> napisal w wiadomosci

    > U mnie w US (II w GDA) wymagali oswiadczenia - zgody na prowadzenie w
    > mieszkaniu DG.

    U mnie (US Kraków Krowodrza) Pan stwierdzil, ze jezeli jestem zameldowana w
    mieszkaniu, zadnych dodatkowych papierów nie musze podpisywac, mimo ze nie
    mam prawa do lokalu.

  • 6. Data: 2006-07-14 10:02:39
    Od: Piotr Niżyński <a...@b...pl>

    Mnie (US Wawa-Bielany) nie prosili o nic, mimo że rejestrowałem tam,
    gdzie nie jestem zameldowany -- ale i tak dałem umowę użyczenia

  • 7. Data: 2006-07-17 04:53:22
    Od: "Jano" <m...@h...gula>

    Użytkownik "Piotr Niżyński" <a...@b...pl> napisał w wiadomości
    > Mnie (US Wawa-Bielany) nie prosili o nic, mimo że rejestrowałem tam,
    > gdzie nie jestem zameldowany -- ale i tak dałem umowę użyczenia

    U mnie (Wodzisław śląski - 4 lata temu) chcieli umowę.
    Jak zapytałem czy mam sam ze sobą zawrzeć na wynajęcie 1/4 szuflady w
    której będzie leżał wpis (s.c. w innym mieście) to dali sobie spokój.

  • 8. Data: 2006-07-17 14:20:27
    Od: "Piotr" <p...@w...pl>

    > Umowa użyczenia

    Jak widac z odpowiedzi, co urzad, to inna sytuacja - jak na dzikim
    zachodzie. ;)

    Swoja droga czy taka umowa uzyczenia rodzi skutki podatkowe, jakie i w
    jakiej sytuacji (z rodzina chyba nie)?

    http://www.pbase.com/piotrstankiewicz

  • 9. Data: 2006-07-17 20:49:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 12 Jul 2006, morghul wrote:

    > A ja się podepnę...
    > Jeśli jestem współwłaścicielem to też taką umową musze posiedać?

    Hm... z kim, ze sobą?? ;)

    > Czy Jestem
    > zobowiązany do jakiś innych rozliczeń podatkowych ze względu na to że
    > korzystam z częsci domu jako siedziby DG?

    To trudniejsze pytanie.
    IMVHO zależy od odpowiedzi na pytanie czy lokal zachowuje "charakter
    mieszkalny". A idzie o podatek nie "państwowy" (rozliczany w US)
    a "gminny" (rozliczany w UM).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 10. Data: 2006-07-17 20:50:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 17 Jul 2006, Piotr wrote:

    > Swoja droga czy taka umowa uzyczenia rodzi skutki podatkowe, jakie i w
    > jakiej sytuacji (z rodzina chyba nie)?

    Art. 16.2 - gestość cytowania ma taką że nie odważę się dziś
    ponownie wrzucić googlowi na harddyski ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)