  • 1. Data: 2009-09-18 09:57:31
    Temat: Albo emeryturka, albo praca - nareszcie!
    Od: Herald <h...@o...eu>

    http://www.pit.pl/pracujacy_emeryci_straca_prawo_do_
    swiadczen_z_zus_moja_emeryturarenta__7331.php
    http://praca.gazetaprawna.pl/artykuly/353285,pracuja
    cy_emeryci_straca_prawo_do_swiadczen_z_zus.html

    Dla nieklikających:
    //
    W resorcie pracy pojawił się pomysł, aby zawiesić emerytury tym, którzy
    otrzymują je z ZUS i nie zwolnili się z pracy. Prawo do łączenia pracy i
    emerytury, na wniosek rządu, wprowadzono zaledwie 8 miesięcy temu.
    Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej chce przywrócić, zmieniony na jego
    wniosek w styczniu tego roku, przepis, który zakazuje ZUS wypłaty
    emerytury, jeśli ubezpieczony nie rozwiąże z firmą stosunku pracy. Efektem
    powrotu do starych rozwiązań będzie utrata prawa do świadczeń przez 40 tys.
    emerytów, którzy zyskali je w tym roku. Oznacza to także nawet 900 mln zł
    oszczędności rocznie w Funduszu Ubezpieczeń Społecznych. I oszczędności z
    dobie kryzysu to główny powód takiego rozwiązania.

    Zmiana przepisów w styczniu tego roku miała zwiększyć aktywność zawodową
    starszych osób, z którą w Polsce jest najgorzej w UE. Jeśli rząd wcieli z
    życie pomysł MPiPS to taka decyzja podważy i tak niewielkie zaufanie
    obywateli do systemu emerytalnego i państwa.
    //

  • 2. Data: 2009-09-18 10:00:57
    Temat: Re: Albo emeryturka, albo praca - nareszcie!
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Herald pisze:
> [...]
    > życie pomysł MPiPS to taka decyzja podważy i tak niewielkie zaufanie
    > obywateli do systemu emerytalnego i państwa.

    Dlaczego nareszcie? Przecież emerytura to nie zasiłek, tylko odłożone
    w czasie środki, w dodatku zgromadzone pod przymusem. Nie widzę powodów,
    aby okradać z tych pieniędzy osoby, które jeszcze chcą pracować.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2009-09-18 10:11:05
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Herald wrote:
> [...]
    >

    > Dla nieklikających:
    > //
    > W resorcie pracy pojawił się pomysł, aby zawiesić emerytury tym, którzy

    IMHO chybiona decyzja, która jedynie przedłuży o kilka lat(?) nieudolne
    próby reanimacji trupa.

    Piotrek

  • 4. Data: 2009-09-18 10:16:16
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Piotrek pisze:
    swiadczen_z_zus_moja_emeryturarenta__7331.php

    cy_emeryci_straca_prawo_do_swiadczen_z_zus.html

    > IMHO chybiona decyzja, która jedynie przedłuży o kilka lat(?) nieudolne
    > próby reanimacji trupa.

    Nic się nie przedłuży, ludzie się pozwalniają i będą pracować na
    czarno lub na jakieś pokrętne umowy.

    --
    Liwiusz