  • 1. Data: 2009-09-16 11:56:55
    Temat: Faktura - zły towar
    Od: "adam" <a...@w...pl>

    Witam,
    właśnie otrzymałem informacje od klienta, iż faktura została wystawiona na
    zły produkt. Klient kupił produkt X za cenę 500zł, jednakże otrzymał
    omyłkowo fakturę VAT na produkt Y za cenę 500zł. Co w takim razie należy
    uczynić? Nie można wystawić z tego co się orientuję faktury korygującej,
    należy anulować fakturę i wystawić nową?

  • 2. Data: 2009-09-16 14:46:43
    Temat: Re: Faktura - zły towar
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Wed, 16 Sep 2009 13:56:55 +0200, "adam" <a...@w...pl> wrote:

    >Klient kupił produkt X za cenę 500zł, jednakże otrzymał
    >omyłkowo fakturę VAT na produkt Y za cenę 500zł. Co w takim razie należy
    >uczynić? Nie można wystawić z tego co się orientuję faktury korygującej,
    Dlaczego nie mozna wystawic?

    >należy anulować fakturę i wystawić nową?
    Anulowac fakture? Hm.

    WAM
    --
    tani wypoczynek dla studentów:
    www.nadmorze.pl

  • 3. Data: 2009-09-16 16:24:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 16 Sep 2009, WAM wrote:

    > Anulowac fakture? Hm.

    Dla porządku dodać można, iż jest dopuszczalne "przez wyinterpretowanie"
    (nie ma w przepisach) anulowanie f-ry *nie wydanej*, określa się
    toto jako "nie wprowadzonej do obrotu prawnego".
    Ale (przynajmniej formalnie) taki numer z f-rą wydaną grozi stosem
    komplikacji:
    - ktoś mógł zrobić kopię tego "wprowadzonego do obrotu" egzemplarza
    - można przekroczyć termin na wystawienie f-ry (korekta ten
    problem rozwiazuje, "anulowanie" - nie)

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2009-09-17 07:36:42
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Sep 16, 1:56 pm, "adam" <a...@w...pl> wrote:
    > Witam,
    > zły produkt. Klient kupił produkt X za cenę 500zł, jednakże otrzymał
    > omyłkowo fakturę VAT na produkt Y za cenę 500zł. Co w takim razie należy

    A nota korygująca nie załatwi sprawy?

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 5. Data: 2009-09-17 07:58:46
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Jarek Andrzejewski wrote:

    > A nota korygująca nie załatwi sprawy?

    Ale dlaczego adam twierdzi, że nie można wystawić korekty?
    Nie widać chyba też jakiegoś zakazu dla korekty ilości
    do zera i zmiany towaru.
    Istotne jest tu to, jak komu bardzo zależy na zmianach i czy sprzedawca wie
    o tym, że pomylił.

  • 6. Data: 2009-09-17 08:43:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 17 Sep 2009, Jarek Andrzejewski wrote:

    > A nota korygująca nie załatwi sprawy?

    Dobre :) (zakazu nie widać).

    Oczywiście w niczym nie wadzi to możliwości wystawienia f-ry korygującej.

    pzdr, Gotfryd