  • 1. Data: 2007-02-06 14:06:09
    Temat: Allegro i fiskus = problem
    Od: k...@i...pl

    Witam,
    Wiem, ze temat byl juz walkowany (czytalem wiekszosc postow) ale
    postaram sie dokladnie opisac swoj problem i licze, ze ktos napisze
    cos nowego.

    Zaczyna sie tak jak zwykle :)
    Zyjac w blogiej nieswiadomosci, ze placac allegro za aukcje nic wiecej
    nie musze juz robic sprzedalem na przestrzeni ostatniego roku okolo 20
    nowych przedmiotow (kupionych w niemczech) na kwote laczna okolo 20tys
    PLN. Czesc z przedmiotow osiagnela cene ponad 1000 PLN. Zarobilem moze
    z 15% na wszystkim.

    Ostatnio trafilem na artykul jak to US sciga allegrowiczow,
    zainteresowalem sie tym tematem i po przeczytaniu wielu watkow na ten
    temat obudzilem sie wreszcie :(((

    Sytuacja wyglada tak, ze nieswiadomy nie placilem nawet PCC za aukcje
    ponad 1000 PLN (kilka).
    Prowadzilem natomiast cos na kształt ewidencji sprzedazy wiec mam
    dokladna historie wszystkich aukcji.
    Tak jak pisalem wczesniej, sprzedawane przedmioty kupowalem w
    niemczech i na ta chwile nie mam paragonow zakupu ale jezeli bedzie
    taka potrzeba to je zalatwie.
    Oprocz zabawy w allegro mam stala prace i pracodawca placi za mnie
    ZUS.

    W mysl zasady czlowiek uczy sie na bledach chcialbym w miare
    bezbolesnie wyprostowac to co napsulem :)

    Mysle sobie, ze mam nastepujace mozliwosci:

    1. Nic nie robic i czekac az mnie zawezwa a potem probowac jakos
    sprawe wyjasnic i zaplacic jak najmniejsza kare ale boje sie, ze tak
    jak ktos tu napisal kaza mi zaplacic 75% wartosci przedmiotow czyli
    ponad 10tys PLN ??? :(

    2. Wykazac przychod na PIT (tu pytanie czy sa potrzebne do tego
    rachunki zakupu w niemczech?) i zaplacic zalegle PCC z odsetkami
    karnymi. Oczywiscie moja dzialanosc nosila znamiona DG a jej nie
    mialem. Czy w takim wypadku sumarycznie zaplace mniej po kontroli
    (ktora na pewno bedzie bo po zaplaceniu zaleglych PCC na 100% mnie
    sprawdza:)) ???

    3. Zalozyc teraz DG, wykazac przychod z zeszlego roku na PIT,
    przepisac moja ewidencje do ksiazki (nie wiem czy to konieczne bo i
    tak nie mialem DG jak sprzedawalem przedmioty). Gdzie wpisac do PIT'a
    takie przychody ?

    Ktora z tych opcji bedzie najlepsza, przy zalozeniu ze juz niczym nie
    bede handlowal, a moze jest jeszcze jakies inne wyjscie ?

    Pozdrawiam,