  • 1. Data: 2007-02-06 11:57:00
    Temat: Odszkodowanie za zwolnienie - opodatkowane czy nie?
    Od: "CiepliX" <c...@g...pl>

    Witam!

    Wygrałem sprawe w sądzie pracy o odszkodowanie za nieuzasadnione
    wypowiedzenie. Nie doszło do ugody z zakładem pracy. Po otrzymania z sądu
    tytułu wykonawczego zakład przelewa na konto kwotę zasądzoną + odestki, ale
    od kwoty zasądzonej odejmuje 19% tytułem podatku dochodowego. Jak to się ma
    do Art 21.prawa podatkowego ???:

    Art. 21.
    1. Wolne od podatku dochodowego są:
    (1,2) nie dotyczy
    3) otrzymane odszkodowania, jeżeli ich wysokość lub zasady ustalania
    wynikają wprost z przepisów odrębnych ustaw (czyli prawo pracy np) lub
    przepisów wykonawczych wydanych na podstawie tych ustaw, z wyjątkiem:
    a) określonych w prawie pracy odpraw i odszkodowań z tytułu skrócenia
    okresu wypowiedzenia umowy o pracę,
    b) odpraw pieniężnych wypłacanych na podstawie przepisów o szczególnych
    zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn
    niedotyczących pracowników,
    c) odpraw i odszkodowań z tytułu skrócenia okresu wypowiedzenia
    funkcjonariuszom pozostającym w stosunku służbowym,
    d) odszkodowań przyznanych na podstawie przepisów o zakazie konkurencji,
    e) odszkodowań za szkody dotyczące składników majątku związanych
    z prowadzoną działalnością gospodarczą,
    f) odszkodowań za szkody dotyczące składników majątku związanych
    z prowadzeniem działów specjalnych produkcji rolnej, z których dochody są
    opodatkowane na zasadach, o których mowa w art. 27 ust. 1,
    g) odszkodowań wynikających z zawartych umów lub ugód,

    Czytałem to 5x i doszedłem do wniosku że odszkodowanie jest zwolnione z
    podatku. Dobrze myślę? Jeśli tak to jakie kroki podjąć wobec zakładu pracy?

    Marcin

  • 2. Data: 2007-02-20 10:29:57
    Od: gabi<g...@i...pl>

    Witam !
    pozwolę
    sobie przesłać Państwu bardzo przydatną informację
    Pomoc: wypadki, odszkodowania, prawo pracy, medyczne, i inne.
    Podczas wypełniania formularza zgłoszeniowego proszę wpisać numer
    IP-1229 hasło pomoc.
    Dzwoniąc na infilinię 0801101210 - zgłoś swój problem.
    Po zarejestrowaniu zostanie Państwu nadany swój kod identyfikacyjny.
    Pozdrawiam GG 9841224

    -> http://usenet.pomocprawna.info