  • 1. Data: 2007-11-21 08:42:22
    Temat: Amortyzacja
    Od: "gims" <g...@v...pl>

    Witam.

    Mam pytanko:

    Kupiłem 2007-10-10 laptopa za 2505 netto. Wpisałem go do EŚT.
    Amortyzowałem go jednorazowo w październiku.

    Jak powinienem to zaksięgować w KPiR?
    Jak powinna brzmieć ta pozycja i powinna mieć datę zakupu, czy amortyzacji
    (tj.2007-10-31)?

    Dzięki za odp.

    Grzesiek

  • 2. Data: 2007-11-21 09:51:21
    Temat: Re: Amortyzacja
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    gims napisał(a):

    > Kupiłem 2007-10-10 laptopa za 2505 netto. Wpisałem go do EŒT.
    > Amortyzowałem go jednorazowo w paŸdzierniku.

    > Jak powinienem to zaksięgować w KPiR?
    > Jak powinna brzmieć ta pozycja i powinna mieć datę zakupu, czy amortyzacji
    > (tj.2007-10-31)?

    Ja sobie wpisałem 'Umorzenie ST', w uwagach wpisałem jakiego ST to dotyczy.
    A skoro już sobie amortyzowałem, to wpisałem z datą amortyzacji.

    Czy tak jest dobrze, to nie wiem. W każdym razie program księgowy tak
    "podpowiadał". :)

    --
    Wojciech Bancer

  • 3. Data: 2007-11-21 10:59:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 21 Nov 2007, gims wrote:

> [...]
    >
    > Jak powinienem to zaksięgować w KPiR?
    > Jak powinna brzmieć ta pozycja i powinna mieć datę zakupu, czy amortyzacji

    Oczywiście amortyzacji :)
    Wpisem jest pozycja z EST - czy ktoś to nazwie "rata amortyzacyjna"
    czy jakoś inaczej to IMHO nie jest krytyczne, skoro przepisu nakazującego
    użycia konkretnego słowa AFAIK nie ma.
    Byleby było zrozumiałe.

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2007-11-21 23:25:06
    Od: "gims" <g...@v...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w

> [...]
    > Wpisem jest pozycja z EST - czy ktoś to nazwie "rata amortyzacyjna"
    > czy jakoś inaczej to IMHO nie jest krytyczne, skoro przepisu nakazującego

    Dzięki za odpowiedzi.
    Wpisałem "Odliczenie amortyzacji AM/2007/10/4".

    Wpisałem i jeszcze w związku z tym pytanko:

    Widnieje mi teraz w Rachmistrzu faktura za ten komputer w "Ewidencji VAT
    zakupu".
    Zostawić ją tam, czy ma tam być, ale jako "wpis nie podlegający
    księgowaniu"?

    Dzięki za pomoc

    Grzesiek

  • 5. Data: 2007-11-22 23:54:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 22 Nov 2007, gims wrote:

    > Wpisałem i jeszcze w związku z tym pytanko:
    >
    > Widnieje mi teraz w Rachmistrzu

    wKF: przezornie zapowiadam, że w sprawie programu którego nie
    używam i widziałem na oczy NIE zabiorę głosu :)

    pzdr, Gotfryd