  • 1. Data: 2007-11-20 15:55:09
    Temat: SAD CZY NIE SAD
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    Witam, mam pytanie. Zaimportowalem towar. Wszedl na obszar celny wg
    uproszczonej procedurze celnej. Z UPS nie otrzymalem dokumentu SAD tylko na
    kartce powiadomienie okreslanace procedure jakiej towary beda objete (taka
    kartka z tabelkami - ale nie SAD). UPS mowi, ze moge odliczyc vat z tego
    powiadomienia. Czy tak jest faktycznie, czy jednak powinienem dostac
    dokument SAD?

    Adam

  • 2. Data: 2007-11-20 16:48:38
    Temat: Re: SAD CZY NIE SAD
    Od: "premik" <p...@s...error.pl>

    U mnie ksiegowa w podobnych wypadlach wymaga SAD'ow.

    M.,

  • 3. Data: 2007-11-20 20:27:06
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Adamski wrote:
> [...]
    > beda objete (taka kartka z tabelkami - ale nie SAD). UPS mowi, ze
    > moge odliczyc vat z tego powiadomienia. Czy tak jest faktycznie, czy

    Wprawdzie z procedurami uproszczonymi ostatnio miałem
    do czynienia jeszcze za życia starego kodeksu celnego,
    ale nie sądzę, żeby idea się zmieniła. Czy to dopuszczenie
    do obrotu, tranzyt, czy przetwarzanie pod kontrolą czy inne uszlachetnianie-
    zawsze obowiązywała faktura, DWC i był wypełniany SAD tylko bez pewnych pól.
    Spytaj w UPS, bo może jest jakiś przepis, który nadaje temu "powiadomieniu"
    rangę dokumentu celnego, wymaganego chyba w ustawie ptu do odliczenia.
    Niech podadzą paragraf. Chętnie przeczytam.

  • 4. Data: 2007-11-21 13:01:33
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    Dziekuje