  • 1. Data: 2005-04-28 14:32:05
    Temat: Amortyzacja ŚT jak najszybciej: niby było, ale ni tak jak u mnie
    Od: "Aurigus" <a...@N...gazeta.pl>

    Witam,
    na grupie znalazłem podobne wątki, ale żaden z nich nie dotyczył konkretnie
    mojej sytuacji:

    Firma KPiR, VAT kwartalny- SIEDZIBA NA TERENIE GMINY ZAGROŻONEJ BEZROBOCIEM
    STRUKTURALNYM.
    NIestety wczoraj okazało się że moja cała księgowość prowadzona za pomocą
    programu z Rzeczypospolitej"wyleciała w kosmos" wraz z padniętym dyskiem w
    komputerze :(

    wszystko jest bardzo proste, mam po kilka faktur na krzyż w ciągu miesiąca-
    ręcznie powinienem policzyć to w jedno popołudnie- na szczęście VAT
    prowadziłem osobno i cała dokumentacja jest na papierze. NIe składałem też
    żadnego PITa 5, bo ciągle byłem na stracie. UFFFF!

    problem pojawia się przy rozliczeniu zakupu ŚT fabrycznie nowego laptopa:
    wrześnień 2004 cena 6691,7 netto- jak go najkorzystniej (czytaj najszybciej
    zamortyzować)
    pamietając o tym że stawka amortyzacyjna w mojej gminie dla sprzętu
    komputerowego to 90% (30%x3) w skali roku? Jak zrobić największy możliwy odpis
    jednorazowy w momencie przyjęcia ŚT, lub w miesiącu następnym?
    Im więcej wątków czytam, tym mnniej wiem.
    Pozdrawiam

    Aurigus

  • 2. Data: 2005-04-28 16:00:41
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    > NIestety wczoraj okazało się że moja cała księgowość prowadzona za pomocą
    > programu z Rzeczypospolitej"wyleciała w kosmos" wraz z padniętym dyskiem w
    > komputerze :(

    Ciebie oszczędze, bo cierpisz, ale zaapeluję tu do innych:
    LUDZIE !!! KU.........!!! ROBCIE SOBIE KOPIE ZAPASOWE WAZNYCH DANYCH
    !!!!!!!!!!!!

    Tylko ty sam jesteś odpowiedzialny za swoje dane,
    tak samo jak za swoje zdrowie!

    latet

  • 3. Data: 2005-04-29 21:30:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 28 Apr 2005, Aurigus wrote:

    >+ Firma KPiR, VAT kwartalny- SIEDZIBA NA TERENIE GMINY ZAGROŻONEJ BEZROBOCIEM
    >+ STRUKTURALNYM.

    Pozwolę sobie na zwrócenie uwagi iż przepisy przewidywały *DWIE*
    listy "gmin zagrożonych" - jedna lista (rozporządzenie) dotyczy
    mechanizmów "socjalnych" i po polsku przekłada się na możliwość
    dłuższego pobierania zasiłku dla bezrobotnych, druga lista dotyczy(ła)
    "mechanizmów ekonomicznych" co po naszemu przekładało się na możliwość
    stosowania wyższego współczynnika amortyzacji - zapewniam bo osobiście
    przegryzałem.
    I wg najlepszej wiedzy (m.in. dyskutowaiśmy na grupie) minister
    finansów raczył był bezczelnie oświaczyć że rozporządzenia dotyczącego
    tej drugiej listy NIE WYDA (mimo że ustawa go ZOBOWIĄZUJE) i...
    tak, dobrze myślisz - NIE WYDAŁ. O ile mi wiadomo oczywiście :)
    A stare utraciło moc.
    Ostatnim rokiem "współczynnika trzy razy" był AFAIR 2003 (a może
    nawet 2002 ?)

    >+ NIestety wczoraj okazało się że moja cała księgowość prowadzona za pomocą
    >+ programu z Rzeczypospolitej"wyleciała w kosmos" wraz z padniętym dyskiem w
    >+ komputerze :(

    Primo to już wiesz że użytkownicy komputerów dzielą się na dwie
    grupy: tych co robią backupy - i tych co *będą* robić. Brutalne
    ale prawdziwe :]

    Natomiast podatkowo to ja jestem zaskoczony: a gdzie ty masz *wydruki*
    (comiesięczne !) tego co na komputerze było ??
    Przepisy o KPiR stawiają programom komputerowym znacznie mniejsze
    wymagania niż dla PK - ale w odróżnieniu od PK nie przewidują
    możliwości "bezpapierowego" prowadzenia dokumentacji !

    >+ wszystko jest bardzo proste, mam po kilka faktur na krzyż w ciągu miesiąca-
    >+ ręcznie powinienem policzyć to w jedno popołudnie- na szczęście VAT
    >+ prowadziłem osobno i cała dokumentacja jest na papierze.

    A co, KPiR nie ??

    >+ pamietając o tym że stawka amortyzacyjna w mojej gminie dla sprzętu
    >+ komputerowego to 90% (30%x3) w skali roku?

    Chcesz postawić piwo na to że się nie mylisz ? ;) Będzie
    wielu chętnych :)

    >+ Im więcej wątków czytam, tym mnniej wiem.

    A to wyjątkowo normalny objaw :[

    Zwróć uwagę na daty... przepisy zmieniają się jak w kalejdoskopie...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)