  • 1. Data: 2007-11-22 00:57:59
    Temat: Amortyzacja - inwestycja czy koszt ?
    Od: "gims" <g...@v...pl>

    Komputer przenośny za 2500zł amortyzowany jednorazowo jest kosztem czy
    inwestycją?

    Dzięki za odp.

    Grzesiek

  • 2. Data: 2007-11-22 08:31:18
    Temat: Re: Amortyzacja - inwestycja czy koszt ?
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    gims pisze:
    > Komputer przeno?ny za 2500zł amortyzowany jednorazowo jest kosztem czy
    > inwestycjš?

    No skoro go amortyzowałeś to jest środkiem trwałym. A wartość środków
    trwałych nie jest kosztem. Kosztem są odpisy amortyzacyjne (także
    jednorazowe).

    Co rozumiesz pod pojęciem "inwestycja" w tym kontekście?

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 3. Data: 2007-11-22 22:21:23
    Od: "gims" <g...@v...pl>

> [...]
    > jednorazowe).
    >
    > Co rozumiesz pod pojęciem "inwestycja" w tym kontekście?

    Wpisuję w Rachmistrzu GT w KPiR w pozycji wydatek:
    Kategoria: Koszty ; Rodzaj: Inwestycyjne (pozostałe dostępne opcje:
    kosztowe, zaopatrzniowe).

    Gdy wpisałem jako inwestycja, to od razu w VAT-7 ten środek pojawił mi się
    jako:
    "Nabycie towarów i usług zaliczanych u podatnika do środków trwałych -
    netto" cena...
    Dobrze wpisałem?

    Może nierozumiale tłumaczę, ale jeszcze nie jestem za bardzo biegły w
    terminologii księgowej...

    Dziękuję za cierpliwość i odpowiedzi.

    Grzesiek