  • 1. Data: 2007-11-21 21:53:00
    Temat: zus odliczenie od dochodu i podatku
    Od: "Anax WRC" <w...@i...pl>

    hej czy dobrze mysle ze ZUS : spoleczne i zdrowotne odliczane jest od
    podatku i dochodu w w miesiacu w ktorym zostaly zaplacone?
    tzn jesli do 30 listopada zaplace zus, ktory normalnie mialbym oplacic do 10
    grudnia to moge je swobodnie odliczac jeszcze w listopadzie?
    A nastepna platnosc musialbym dokonac do 10 stycznia?

    bede wdzieczny za wszelka pomoc bo to zawsze troszke mniejszy podatek w
    listopadzie:))))
    pzdr
    Anax

  • 2. Data: 2007-11-22 08:10:41
    Temat: Re: zus odliczenie od dochodu i podatku
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 21 Nov 2007 22:53:00 +0100, Anax WRC napisał(a):

    > hej czy dobrze mysle ze ZUS : spoleczne i zdrowotne odliczane jest od
    > podatku i dochodu w w miesiacu w ktorym zostaly zaplacone?

    Ściśle: "dochodu i podatku"

> [...]
    > nastepna platnosc musialbym dokonac do 10 stycznia?
    >
    > bede wdzieczny za wszelka pomoc bo to zawsze troszke mniejszy podatek w

    Jak dotąd żadna kontrola mi tego nie kwestionowała. Ustawy określają tylko
    do kiedy należy zapłacić. Tak naprawdę pewne wątpliwości może budzić tylko
    społeczne i FP płacone 29-ego lub wcześniej (ale już nie 30-ego) u osób
    które opłacaja dobrowolne chorobowe. W ich wypadku nie wiadomo czy np
    30-ego nie zachorują i dlatego przed tym dniem nie można ustalić
    wysokości składki do zapłaty. US mógłby w tym wypadku argumentować, że nie
    była to jeszce składka "należna". Nie dotyczy to zdrowotnego, które jest
    niepodzielne.

  • 3. Data: 2007-11-22 08:28:13
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Anax WRC pisze:
> [...]
    > grudnia to moge je swobodnie odliczac jeszcze w listopadzie?
    > A nastepna platnosc musialbym dokonac do 10 stycznia?

    Tak to działa, składki odlicza się w rozliczeniu za miesiąc w którym
    zostały zapłacone. Nie ma zakazu opłacania składek przed terminem ergo -
    zapłacone dwa razy w listopadzie - raz za październik i raz za listopad
    - podlegają odliczeniu w listopadzie.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 4. Data: 2007-11-22 08:51:15
    Od: "Anax WRC" <w...@i...pl>

> [...]
    > zapłacone dwa razy w listopadzie - raz za październik i raz za listopad -

    a jakbym chcial zaplacic np za 4 mce do przodu? hmm to pewnie nie przejdzie
    bo nie podaja wysoikosci do przodu na wiecej niz 2 mce...
    Anax

  • 5. Data: 2007-11-22 09:46:17
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Anax WRC pisze:

    > a jakbym chcial zaplacic np za 4 mce do przodu? hmm to pewnie nie przejdzie
    > bo nie podaja wysoikosci do przodu na wiecej niz 2 mce...
    > Anax

    Prawnie nie ma przeszkód. Jeżeli do się to technicznie wykonać (czyli
    właśnie kwestia, ile zapłacić) to zakazu nie ma.

    A właśnie, chcą nam zdaje się wprowadzić ustalanie podstawy składek raz
    do roku. Zobaczymy. Mam mieszane uczucia, byłoby prościej, ale pytanie
    jak oni tą podstawę ustalą, może się okazać, że ustalając podstawę raz
    na kwartał zapłacimy w sumie mniej. Ale nic pewnego.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 6. Data: 2007-11-22 23:07:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 22 Nov 2007, Anax WRC wrote:

    > a jakbym chcial zaplacic np za 4 mce do przodu?

    Wtedy jest różnica między składami społecznymi a zdrowotnymi :)

    > hmm to pewnie nie przejdzie
    > bo nie podaja wysoikosci do przodu na wiecej niz 2 mce...

    Ano właśnie, przy zdrowotnych jest "zapłacone zgodnie z przepisami",
    przy społecznych tego ograniczenia NIE MA.
    IMHO "społeczne" można więc nadpłacić.

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2007-11-23 09:16:18
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Wtedy jest różnica między składami społecznymi a zdrowotnymi :)

    > Ano właśnie, przy zdrowotnych jest "zapłacone zgodnie z przepisami",
    > przy społecznych tego ograniczenia NIE MA.
    > IMHO "społeczne" można więc nadpłacić.

    Ale przepis podaje jedynie stawkę procentową od podstawy. Skoro na dany
    dzień nie ma innej podstawy, bo jej nie mogli jeszcze ogłosić, to moim
    zdaniem, prawidłowe będzie ustalenie tej składki do ostatnio znanej
    podstawy a później skorygowanie w razie (oprymistycznie zabrzmiało) zmiany

    g.

  • 8. Data: 2007-11-23 09:37:12
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Wtedy jest różnica między składami społecznymi a zdrowotnymi :)

    > Ano właśnie, przy zdrowotnych jest "zapłacone zgodnie z przepisami",
    > przy społecznych tego ograniczenia NIE MA.
    > IMHO "społeczne" można więc nadpłacić.

    Ależ Gotfrydzie, podstawa składek zdrowotnych jest deklaratywna dla
    przedsiębiorcy, przepisy określają tylko minimalną ;)

    maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 9. Data: 2007-11-23 12:23:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 23 Nov 2007, Maddy wrote:

> [...]
    [...]
    > Ależ Gotfrydzie, podstawa składek zdrowotnych jest deklaratywna dla
    > przedsiębiorcy, przepisy określają tylko minimalną ;)

    Ale poprzednicy nie chcą zapłacić więcej, oni chcą tylko zapłacić
    za dłuższy okres :)

    pzdr, Gotfryd