  • 1. Data: 2007-11-21 20:57:27
    Temat: KAsa Fiskalna - sklep internetowy
    Od: "Rafikus" <v...@w...pl>

    Witam

    Nosze się z zamiarem otwarcia sklepu internetowego na którym bede prowadził
    głównie sprzedaż detaliczną jednak oprócz tego na "telefon" bede prowadził
    usługi w zakresie naprawy sprzętu ( tutaj również klient detaliczny) ale nie
    wykluczam też sprzedaży hurtowej.
    Czy w zwiazku z tak prowadzoną działalnością gospodarczą musze instalowac
    kase fiskalną ? Czy wystarczy tylko ze bede prowadził sprzedaż na faktury
    czy to bedzie klient końcowy czy też pośrednik ?
    Czy musi byc kasa a faktury oprócz paragonów bede wystawiał równolegle już
    dla pośrednikow tylko ?

    Dziekuje z gory za uwagi
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-11-22 00:18:16
    Temat: Re: KAsa Fiskalna - sklep internetowy
    Od: cccx <c...@w...pl>

    Dnia Wed, 21 Nov 2007 21:57:27 +0100, Rafikus napisał(a):

    > Witam
    >
    > Nosze si? z zamiarem otwarcia sklepu internetowego na którym bede prowadzi?
    > g?ównie sprzeda? detaliczn? jednak oprócz tego na "telefon" bede prowadzi?
    > us?ugi w zakresie naprawy sprz?tu ( tutaj równie? klient detaliczny) ale nie
    > wykluczam te? sprzeda?y hurtowej.
    > Czy w zwiazku z tak prowadzon? dzia?alno?ci? gospodarcz? musze instalowac
    > kase fiskaln? ? Czy wystarczy tylko ze bede prowadzi? sprzeda? na faktury
    > czy to bedzie klient ko?cowy czy te? po?rednik ?
    > Czy musi byc kasa a faktury oprócz paragonów bede wystawia? równolegle ju?
> [...]

    To wszystko reguluje ustawa MF:
    http://vat.pl/att/przepisy/kasy.pdf

  • 3. Data: 2007-11-22 00:21:11
    Od: cccx <c...@w...pl>

    Dnia Thu, 22 Nov 2007 00:18:16 +0000, cccx napisał(a):

    > To wszystko reguluje ustawa MF:
    > http://vat.pl/att/przepisy/kasy.pdf

    Aha, czy wydane zostało już nowsze rozporządzenie? Jeśli tak to prosiłbym
    o link do jego treści. Dziękuję.

  • 4. Data: 2007-11-22 23:03:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 22 Nov 2007, cccx wrote:

> [...]

    Sprzedaż na faktury jest *niemal* *bez znaczenia* dla podpadania pod
    obowiązek kasy fiskalnej (owo "niemal" dotyczy chyba nadal przysługującego
    zwolnienia na 20 klientów i 50 faktur *za uslugi*).
    Znacznie ciekawsze jest zwolnienie ze względu na *formę płatności*.
    Dajmy na to przelewem... :)

    > Aha, czy wydane zostało już nowsze rozporządzenie? Jeśli tak to prosiłbym
    > o link do jego treści.

    Myślisz o rozporządzeniu "na przyszły rok"?
    Nie żartuj! :)

    FYI: w 2004 rozporządzenia wykonawcze do nowej ustawy o VAT wydano
    na trzy dni przed rozpoczęciem ich obowiązywania. A ich treść
    pokazała się *jeszcze* dzień później - były podejrzenia, ze minister
    antydatował :>
    I - niestety - jest to norma.

    Rzuć sobie okiem tu:
    http://podatki.pl/akty/8/
    ...i NIE zaznaczając "tylko aktualne" przejrzyj na okoliczność
    "kas rejestrujących".
    Przykładowo:
    23.12.2004
    Rozporzšdzenie Ministra Finansów z dnia 23 grudnia 2004 r. w sprawie
    kas rejestrujšcych
    28.03.2006
    Rozporzšdzenie Ministra Finansów z dnia 28 marca 2006 r. w sprawie
    kas rejestrujšcych (prima aprilis to dobry termina na zmiany, nie? :))

    Jak widać - zmiany "na nowy rok" może nie być.
    Ale jak będzie, to przed grudniowymi świętami nie ma o co pytać!
    No, chyba żeby nowy MF zechciał się wykazać - ale po przejęciu
    urzędu przez nową osobę marnie to widzę, chwilę potrwa nim się
    przez papierki przekopie.

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2007-11-22 23:41:27
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    [...]
> [...]
    > na trzy dni przed rozpoczęciem ich obowiązywania. A ich treść
    > pokazała się *jeszcze* dzień później - były podejrzenia, ze minister
    [...]
> [...]
    > No, chyba żeby nowy MF zechciał się wykazać - ale po przejęciu
    > urzędu przez nową osobę marnie to widzę, chwilę potrwa nim się

    Dodać należy, że MF nie ma wcale (chyba) obowiązku takiego rozporządzenia
    wydać. A jak nie wyda (bo zdecyduje że nie, lub zapomni?) to wtedy
    zwolnienie się kończy, nowego nie będzie, i *każdy* kto zrobi coś dla osób
    fizycznych będzie uszczęśliwiony kurzącym się niepotrzebnym sprzętem w
    szufladzie.

    p. m.

  • 6. Data: 2007-11-23 00:45:31
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Dodać należy, że MF nie ma wcale (chyba) obowiązku takiego rozporządzenia
    > wydać.

    No tak, ale papugi i konowaly by go rozerwaly na drobniutkie strzepki :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2007-11-23 01:28:37
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    SDD wrote:

    > Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > No tak, ale papugi i konowaly by go rozerwaly na drobniutkie strzepki :)

    Na początku 2006 roku (a w zasadzie pod koniec 2005) MF wydał rozp. w którym
    był błąd i zgodnie z tym rozp. rozpoczynający DG w środku 2005 roku nie
    łapali się na zwolnienie z powodu limitu. Co prawda po miesiącu okólnikowo
    US dostały chyba dyspozycję żeby się z tego powodu nie czepiać, a po kilku
    miesiącach wyszło poprawione rozporządzenie, ale Bogiem a prawdą - nie
    jestem pewien czy jak w skarbcu państwa pokaże się dno, to ktoś z US nagle
    nie odkryje że w 1 stycznia 2006 roku powinienem sobie założyć kasę
    fiskalną, a jako że nie założyłem to ... (strach myśleć co).

    I jakoś ówczesny MF żyje, nikt mu krzywdy nie zrobił.

    p. m.