  • 1. Data: 2007-11-21 20:23:44
    Temat: Remanent likwidacyjny - jakie dokumenty?
    Od: "wish" <w...@p...onet.pl>

    Witam!

    Probuje zlikwidowac DG jako osoba fizyczna. Mam za soba Urz. Gminy, ZUS oraz
    US - w postaci NIP-3 i VAT-Z.
    Obecnie glowie sie nad tym, w jaki sposob zrobic remanent(y?)
    likwidacyjny(ne?).

    Z tego co wiem, potrzebne jest spreparowanie 3 dokumentow:
    - zawiadomienia o spisie z natury
    - spisu z natury na potrzeby VAT
    - spisu z natury na potrzeby PIT

    Czy ktos z Was natknal sie na jakis wzor jednego lub wszystkich trzech
    papierkow? Ew. akt prawny, ktory o tym mowi - tj. o roznicach miedzy jednym
    a drugim spisem...?

    Radosc moja wzmaga niezmiernie to, ze dzisiaj minal termin (14 dni)
    zrobienia remanentu, co oznacza, ze zawiadomienie powinienem wyslac tydzien
    temu...

    Pozdr
    PT

  • 2. Data: 2007-11-21 20:36:14
    Temat: Re: Remanent likwidacyjny - jakie dokumenty?
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 21-11-2007 o 21:23:44 wish <w...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Radosc moja wzmaga niezmiernie to, ze dzisiaj minal termin (14 dni)
    > zrobienia remanentu, co oznacza, ze zawiadomienie powinienem wyslac

    Jeszcze lepiej, zawiadomienie o remanencie PIT miałeś złożyć na 7 dni
    przed likwidacją ;)

  • 3. Data: 2007-11-21 20:49:44
    Od: "wish" <w...@p...onet.pl>

    > Jeszcze lepiej, zawiadomienie o remanencie PIT miałeś złożyć na 7 dni
    > przed likwidacją ;)

    Taa, z niektorych zrodel tak wynika, wiem... :). Przed chwila przeczytalem,
    ze trzeba zlozyc w sumie 4 dokumenty:
    - zawiadomienie o remanencie
    - remanent VAT
    - remanent PIT
    - zawiadomienie o rezulacie remanentu i naliczonym podatku VAT

    Moze macie jakies info o tym, gdzie mozna znalezc rzetelne informacje, jak
    to ma wygladac? Zaczynam sciagac wzory z P2P... :D.

    Pozdr
    PT

  • 4. Data: 2007-11-22 22:50:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 21 Nov 2007, wish wrote:

    > Taa, z niektorych zrodel tak wynika, wiem... :)

    Biorąc pod uwagę, że takim źródłem jest rozporządzenie MF, to ja
    bym je traktował poważnie :)

    > Przed chwila przeczytalem,
    > ze trzeba zlozyc w sumie 4 dokumenty:
    > - zawiadomienie o remanencie
    > - remanent VAT
    > - remanent PIT

    OK.

    > - zawiadomienie o rezulacie remanentu i naliczonym podatku VAT

    Mogę poprosić o przypomnienie podstawy prawnej?
    Bo jakoś nie kojarzę.

    > Moze macie jakies info o tym, gdzie mozna znalezc rzetelne informacje, jak
    > to ma wygladac? Zaczynam sciagac wzory z P2P... :D.

    Nie ma wzoru (i bardzo dobrze).
    Zawiadomienia muszą spełniać wymogi wynikające z obowiązków ustawowych,
    czyli np. zawierać NIP (ustawa o ewidencji), datę (pewnie Ordynacja)
    itp... :)
    Wymagane pola remanentu są w rozporządzeniu o prowadzeniu KPiR, z VAT
    jest jeszcze "słuszniej" - jest tak jak z ewidencją, znaczy "podatnik
    sobie wpisze takie pola, żeby prawidłowo mógł policzyć podatek
    i wypełnić deklarację" :)

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2007-11-23 09:09:03

    Dnia 22-11-2007 o 23:50:59 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > Mogę poprosić o przypomnienie podstawy prawnej?
    > Bo jakoś nie kojarzę.

    Art. 14 ust 5 pkt 2 uptu