  • 1. Data: 2003-03-13 08:55:58
    Temat: Amortyzacja od kiedy?
    Od: "Jacek" <j...@t...pl>

    Zakupiłem używany samochód na własną firmę.
    Dokument zakupu faktura VAT (moja firma to DG, KPiR, VAT).
    Chcę go wprowadzić jako środek trwały i amortyzować.
    - Czy mogę to zrobić z datą zakupu i pierwszego odpisu
    dokonać w miesiacu bieżącym?
    - Jaki jest okres amortyzacji samochdu używanego (5 lat?)
    Z góry dziękuję za pomoc.
    Jacek.

  • 2. Data: 2003-03-13 09:51:19
    Temat: Re: Amortyzacja od kiedy?
    Od: Peptulis Amargolis <<w...@i...pl>>

    >- Jaki jest okres amortyzacji samochdu u?ywanego (5 lat?)

    rozmawialem z ksiegowa wczoraj i powiedziala, ze uzywany srodek trwaly
    (np. samochod) mozna amortyzowac szybciej niz nowy. I tu podala 36
    miesiecy.

    a reszty to jeszcze nie wiem.

    Pepto
    ---------------------------
    pepto MALPA ita.pwr.wroc.pl

  • 3. Data: 2003-03-13 18:49:17
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    > Chcę go wprowadzić jako środek trwały i amortyzować.
    > - Czy mogę to zrobić z datą zakupu i pierwszego odpisu

    Wpisać tak. Odpisać nie.
    Art. 22h. 1.

    > - Jaki jest okres amortyzacji samochdu używanego (5 lat?)

    Art. 22j. 1. 2)

    30 miesięcy