  • 1. Data: 2003-03-13 09:15:49
    Temat: Zeznanie za 2002 - zaliczki na podatek doch.
    Od: "Michał W." <m...@N...gazeta.pl>

    Witam,

    Mam taki problem: skorzystaliśmy z żoną z tzw. "dużej ulgi budowlanej" i w
    związku z tym od trzech lat mamy "wakacje podatkowe" - tzn. US zwraca nam
    cały podatek.
    Wczoraj rozliczałem PIT za 2002 i okazało się, że pomimo iż w 2002 mieliśmy
    wyższe dochody niż w 2001 (niewiele, ale zawsze) to US zwróci nam mniej
    więcej tyle samo ile w 2001 (50zł więcej). Wszystko przez to, że zaliczki na
    podatek dochodowy pobierane przez pracodawców (oboje pracujemy na etacie)
    mimo wzrostu przychodu/dochodu pozostały na podobnym poziomie...
    Moje pytanie: co się zmieniło w 2002 w stosunku do 2001, że nastąpiła
    powyższa systuacja? Wyższa składka zdrowotna? Coś innego?

    Dzięki za odpowiedź.
    Michał

  • 2. Data: 2003-03-13 11:06:36
    Temat: Re: Zeznanie za 2002 - zaliczki na podatek doch.
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "Michał W." <m...@N...gazeta.pl> wrote in message
> [...]
    > Moje pytanie: co się zmieniło w 2002 w stosunku do 2001, że nastąpiła
    > powyższa systuacja? Wyższa składka zdrowotna? Coś innego?

    Mniej więcej wszystkiego po trochę.
    Wzrosły koszty uzyskania przychodu, a od tego nie ma podatku, wzrosła kwota
    wolna od podatku, którą ci odliczali miesięcznie i w efekcie tego co
    wpłaciłeś do US wyszło tyle samo.