  • 1. Data: 2003-04-09 15:00:07
    Temat: Amortyzacja sezonowa, wyłączenia amortyzacji
    Od: "Auto" <m...@w...pl>

    Szukam materiałów nt. amortyzacji sezonowej oraz wyłączeń amortyzacji.
    Interesują mnie metody praktyczne tych zagadnień głównie:
    m. sezonowa - czy w kolejnych latach mogę zmieniać miesiące i liczbę
    miesięcy amortyzacji środków trwałych czy też przyjmuje się na stałe w
    momencie wprowadzania środka do ewidencji że bedzie np. używany przez trzy
    miesiące w roku lipiec sierpień wrzesień przez kolejne lata aż do
    całkowitego zamortyzowania

    wyłączenia amortyzacji - czy wyłączenia w kolejnych miesiącach są
    równoznaczne z korektą amortyzacji do zera przez co wydłużam okres
    amortyzowania środka trwałego o ilość miesięcy wyłączeń?
    czy w momencie wycofania wyłączenia (nieuzasadnione zastosowanie) koryguję
    należną amortyzację w jednej racie w miesiącu wycofania czy też do każdego
    miesiąca

    będę wdzięczny za wszelkie informację dotyczące tych tematów

    Pozdrawiam i z góry dziękuję

    Marek