  • 1. Data: 2007-06-11 10:42:43
    Temat: Amortyzować czy nie?
    Od: gacy <m...@p...onet.pl>

    Witam.

    Jest taka sytuacja, firma zakupiła sobie 3 klimatyzatory do trzech
    pomieszczeń. Dwa zamontowane są w biurze (dwa pokoje), trzeci w
    oddzielnym budynku. Urządzenie pracują samodzielnie, wartość każdego z
    nich to 3 333; netto. I teraz mam dylemat, czy te dwa klimatyzatory w
    biurze mogę amortyzować jednorazowo?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-06-11 10:59:19
    Temat: Re: Amortyzować czy nie?
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "gacy" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    >budynku. Urządzenie pracują samodzielnie, wartość każdego z nich to 3 333;
    >netto. I teraz mam dylemat, czy te dwa klimatyzatory w biurze mogę

    A to są klimatyzatory przenośne?
    Bo jeśli nie to pytanie jest inne, czy w ogóle stanowią odrębny środek
    trwały, nie związany z budynkiem?

  • 3. Data: 2007-06-11 11:09:44
    Od: gacy <m...@p...onet.pl>

    Cavallino napisał(a):

> [...]
    > Witam.

    > A to są klimatyzatory przenośne?
    > Bo jeśli nie to pytanie jest inne, czy w ogóle stanowią odrębny środek

    Nie są przenośne, zamocowane do ściany.

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2007-06-11 11:11:39
    Od: gacy <m...@p...onet.pl>

    Cavallino napisał(a):

> [...]
    > Witam.

    > A to są klimatyzatory przenośne?
    > Bo jeśli nie to pytanie jest inne, czy w ogóle stanowią odrębny środek

    A budynku, właściwie baraczku, nie mam w ewidencji ŚT.

  • 5. Data: 2007-06-11 11:31:08
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

> [...]

    > trwały, nie związany z budynkiem?
    >

    >A budynku, właściwie baraczku, nie mam w ewidencji ŚT.

    A co to zmienia?
    Czy inwestycje w obcych środkach trwałych podlegają w ogóle amortyzacji?

    Pytam - bo nie wiem.

  • 6. Data: 2007-06-11 11:53:12
    Od: gacy <m...@p...onet.pl>

    Cavallino napisał(a):

    > A co to zmienia?
    > Czy inwestycje w obcych środkach trwałych podlegają w ogóle amortyzacji?
    >
    > Pytam - bo nie wiem.

    Tak, podlegają. art. 22a ust. 2 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym.

    pozdrawiam

  • 7. Data: 2007-06-11 12:31:46
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

> [...]

    > Pytam - bo nie wiem.

    >Tak, podlegają. art. 22a ust. 2 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym.

    Dobrz podejrzewam, że baraczek jest kogoś innego?
    A te klimatyzatory działają w ramach wspólnego systemu, czy zupełnie
    rozdzielnie?

  • 8. Data: 2007-06-11 12:52:59
    Od: gacy <m...@p...onet.pl>

    Cavallino napisał(a):

    > Dobrz podejrzewam, że baraczek jest kogoś innego?

    Nie :)

    > A te klimatyzatory działają w ramach wspólnego systemu, czy zupełnie
    > rozdzielnie?

    Z tego co widziałem i z tego co wynika z faktur to są dwa niezależne
    komplety. Ja mam dziś jakąś zaćmę na umyśle :/

    pozdrawiam

  • 9. Data: 2007-06-11 13:58:41
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "gacy" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:

    > Dobrz podejrzewam, że baraczek jest kogoś innego?

    >Nie :)

    Twój?
    I dalej - czy takie ulepszenie środka trwałego można amortyzować?

  • 10. Data: 2007-06-11 15:49:09
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    On 11 Cze, 15:58, "Cavallino" <k...@...pl> wrote:

    > Twój?
    > I dalej - czy takie ulepszenie środka trwałego można amortyzować?

    Że się wtrącę....
    Ulepszenie środka trwałego jest wtedy, gdy coś się mocno remontuje,
    lub modernizuje, zakłada dodatkową instalację, a z tego co tu
    przeczytałam, to rozumiem, że klimatyzatory możesz swobodnie sobie
    zabrać, kiedy przestaniesz wynajmować zajmowany lokal, więc moim
    zdaniem, nie ma tu żadnego niebezpieczeństwa i niekoniecznie zaraz
    podnoszą one na trwałe standard zajmowanego budynku.

    A jeśli masz straszne wątpliwości i martwisz się o zakwestionowanie
    kosztów, to możesz sobie odetchnąć, bo od tego roku jest taka fajna
    "ulgowa" amortyzacja. Dla osoby fizycznej (art. 22 k, ust. 7 i 8
    ustawy o pod.doch. od osób fiz.), która pozwala wrzucić w koszty
    środki trwałe JEDNORAZOWO do wartości 50 tys. euro, dla śr. trwałych z
    grupy 3-8 z wyj. samochodów osobowych :)

    Są tam oczywiście pewne warunki:
    1. Dla osób rozpoczynających działalność gospodarczą w roku jej
    rozpoczęcia,
    2. Mały podatnik - czyli obroty poniżej 800.000 euro w roku ubiegłym.

    Sądzę, że spełniasz ten drugi warunek, bo gdyby tak nie było, to
    miałbyś dobrego doradcę podatkowego pod ręką :))

    Wpisz więc w koszty i śpij spokojnie.

    Pozdrawiam,
    Jagna