  • 11. Data: 2007-06-11 17:28:01
    Temat: Re: Amortyzować czy nie?
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Jagna" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:

    >Ulepszenie środka trwałego jest wtedy, gdy coś się mocno remontuje,
    >lub modernizuje, zakłada dodatkową instalację,

    No i instalacja klimatyzacyjna nie jest takową?

  • 12. Data: 2007-06-11 19:23:19
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    On 11 Cze, 19:28, "Cavallino" <k...@...pl> wrote:

    > No i instalacja klimatyzacyjna nie jest takową?

    Jest, ale my mówiliśmy o klimatyzatorach, a to nie jest instalacja
    klimatyzacyjna, która sama w sobie winna być ze sobą powiązana,
    połączona itd.
    To tak jakbyś kupił 3 kamery i każdą podłączył sobie osobno w trzech
    pokojach a inaczej, jeśli kupisz instalację monitorującą, która będzie
    jakąś "całością".
    To są wszystko takie małe niuanse, które pomagają wciągać w koszty
    działalności pewne wydatki. To może trochę obchodzenie przepisów, ale
    jakieś wyjście być musi.

    :)

  • 13. Data: 2007-06-12 08:17:58
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Jagna" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    s.com...

    > No i instalacja klimatyzacyjna nie jest takową?

    >Jest, ale my mówiliśmy o klimatyzatorach, a to nie jest instalacja

    Wbudowane w ściany klimatyzatory nie są instalacją?
    Oj możesz mieć ciężko żeby tą tezę obronić przez US.

  • 14. Data: 2007-06-12 09:32:19
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    wiadomościnews:1181589799.051069.56670@a26g2000pre.g
    ooglegroups.com...

    > Wbudowane w ściany klimatyzatory nie są instalacją?
    > Oj możesz mieć ciężko żeby tą tezę obronić przez US.

    Eee... zamocowane do ściany to nie "wbudowane" czyż nie? ;>

    Poza tym, sprawdzając znaczenie słowa "instalacja" w słowniku PWN np.,
    bo w prawie budowlanym nie jest doprecyzowana, czytamy:

    1. zespół przewodów i urządzeń doprowadzających elektryczność, gaz,
    wodę itp. do jakichś obiektów lub pomieszczeń

    więc, czy klimatyzator, działający niezależnie od drugiego, to już
    instalacja? ;>

    Co Ty na to? ;)

    A tak nawiasem mówiąc, lubię polemizować z US i zwykle punkt jest po
    mojej stronie ;p

    Pozdrawiam,
    Jagna

  • 15. Data: 2007-06-12 10:44:58
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Jagna" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
> [...]

    > Oj możesz mieć ciężko żeby tą tezę obronić przez US.

    >Eee... zamocowane do ściany to nie "wbudowane" czyż nie? ;>

    Na tej samej zasadzie żadna instalacja nie będzie wbudowana, jeśli np.
    natynkowo położysz.
    Jak dla mnie z taką klimą sprawa jest śliska.
    Dlatego mam przenośną - nikt się nei przyczepi. ;-)

  • 16. Data: 2007-06-12 11:44:41
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 12-06-2007 o 12:44:58 Cavallino <k...@...pl> napisał(a):

> [...]
    > natynkowo położysz.
    > Jak dla mnie z taką klimą sprawa jest śliska.
    > Dlatego mam przenośną - nikt się nei przyczepi. ;-)

    Swoją drogą przyznacie, że to jest żenada żeby dorośli ludzie się zajmowali
    takimi głupotami jak granica grubości śruby warunkująca stałość
    instalacji...

  • 17. Data: 2007-06-12 12:10:02
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    On 12 Cze, 12:44, "Cavallino" <k...@...pl> wrote:
    > Użytkownik "Jagna" <j...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomościnews:1181640739.872596.145250@q19g2000prn.
    googlegroups.com...
    > On 12 Cze, 10:17, "Cavallino" <k...@...pl> wrote:

    > Na tej samej zasadzie żadna instalacja nie będzie wbudowana, jeśli np.
    > natynkowo położysz.

    i tak to się robi, żeby nie podnosić wartości użytkowej budynku i
    zaliczyć wydatki w koszty jednorazowo ;)

    ale temat główny jest załatwiony, bo pojedynczy klimatyzator jest
    tańszy niż środek trwały do amortyzacji, więc spokojna głowa ;)

    > Dlatego mam przenośną - nikt się nei przyczepi. ;-)

    Szczęściarz. Ja mam klimatyzację...hm.. myślę, jak ją określić -
    grawitacyjną! ;))

  • 18. Data: 2007-06-13 12:50:46
    Od: "IwonaW" <iwo_nka[spam]@wp.pl>

    Użytkownik "Jagna" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

    < ale temat główny jest załatwiony, bo pojedynczy klimatyzator jest
    < tańszy niż środek trwały do amortyzacji, więc spokojna głowa ;)

    A co z wpisaniem w ewidencje wyposazenia? Czy nie ma takiej koniecznosci
    skoro klimatyzator przekracza 1500zl netto?

    pozdrawiam
    Iwona

  • 19. Data: 2007-06-13 13:20:15
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    wiadomościnews:1181650202.805682.207670@d30g2000prg.
    googlegroups.com...

    > A co z wpisaniem w ewidencje wyposazenia? Czy nie ma takiej koniecznosci
    > skoro klimatyzator przekracza 1500zl netto?

    Przy zalozeniu, ze bedzie uzywany powyzej 1 roku, to nawet wpis do
    ewidencji srodkow trwalych z adnotacja o jednorazowym odpisie
    amortyzacyjnym.
    Zwykle takie klimatyzatory posiadaja gwarancje, autamatycznie wynika z
    tego okres uzytkowania dluzszy niz 12 m-cy, dlatego EST, ale w koszty
    jednorazowo :)

    Jagna

  • 20. Data: 2007-06-14 22:07:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 13 Jun 2007, Jagna wrote:

    wiadomościnews:1181650202.805682.207670@d30g2000prg.
    googlegroups.com...

    Zdecydowanie jest.

    > Przy zalozeniu, ze bedzie uzywany powyzej 1 roku,

    To nic nie zmienia.
    Wpisowi do ST podlegają składniki materialne *Z WYŁĄCZNIEM* tych,
    o których mowa w ust.1! Jak podatnik czegoś NIE ZALICZYŁ do ST,
    to to coś jest "dożywotnio" WYŁĄCZONE z ujmowania w EST.
    Jedyna kołomyja jest z "ulepszeniami" o czym niżej (i dlatego
    kompy, fotoaparaty oraz z innych powodów samochody warto ujmować
    w EST nawet jak są warte 200 zł albo mniej)

    > to nawet wpis do
    > ewidencji srodkow trwalych z adnotacja o jednorazowym odpisie
    > amortyzacyjnym.

    Nie siej paniki, bo później trudno takie głupoty ludziom z głowy
    wybić :)
    Widzę ze masz PK w małym palcu, ale PDOF się miejscami różni (tym
    że w PK pojęcie wyposażenia nie istnieje, a "niskocenne składniki
    mająku" nie są ścisłym odpowiednikiem wyposażenia - również).
    BTW: to taki "standardowy test na księgowego", po usunięciu pojęcia
    wyposażenia z PK wpadki "dużych księgowych" na wyposażeniu były
    na grupie niemal codziennie, zajrzyj do archiwum okolic 2000r :)

    > Zwykle takie klimatyzatory posiadaja gwarancje, autamatycznie wynika
    > z tego okres uzytkowania dluzszy niz 12 m-cy, dlatego EST,

    NIEKONIECZNIE.
    Do EW i tyle.
    Do EST warto dawać tylko te składniki, dla ktorych istnieje realna
    (choćby nieplanowana) możliwość że zaistnieje ulepszenie podatkowe,
    czyli jakiś komp do ktorego dokupi się monitor plazmowy, fotoaparat
    do którego dokupi się obiektyw wart tyle co półcieżąrówka itp.

    pzdr, Gotfryd