  • 1. Data: 2006-01-21 12:26:10
    Temat: Antykwariat a VAT
    Od: "Grzegorz Radziukiewicz" <a...@p...onet.pl>

    Mam działalność. Jestem VAT-owcem. Na tę chwilę wszystko jest proste ale
    chcę rozszerzyć zakres działalności o...

    1. uzywane książki,
    2. sprzedaż wysyłkową.

    O ile nie mam wątpliwości co do wysyłek (sprawa niestety popularna) tak nie
    wiem w jaki sposób rozliczać kupowane i sprzedawane od osób prywatnych
    książki. Czy używane książki podlegają podatkowi VAT? Jeśli tak to jak go
    rozliczać?

  • 2. Data: 2006-01-21 14:38:19
    Temat: Re: Antykwariat a VAT
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 21 Jan 2006, Grzegorz Radziukiewicz wrote:

> [...]
    > wiem w jaki sposób rozliczać kupowane i sprzedawane od osób prywatnych
    > książki. Czy używane książki podlegają podatkowi VAT? Jeśli tak to jak go

    Zadaj googlowi pytanie "VAT marża".
    Pierwsze z brzegu trafienie jest OK:
    http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/firmac_040520/f
    irmac_a_12.html

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2006-01-21 16:01:51
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    > Zadaj googlowi pytanie "VAT marża".
    > Pierwsze z brzegu trafienie jest OK:
    > http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/firmac_040520/f
    irmac_a_12.html

    Ciekawe... - o co bedzie, kiedy nabywca bedzie chcial odliczyc VAT od zakupu
    na taka oto fakture VAT marża???

    Pozdrawiam
    SDD

    --
    Przepisu, jak życie wziąć w cugle, nie znajdziesz nawet i w Google. (SDD)

  • 4. Data: 2006-01-23 08:09:11
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    SDD wrote:

    > wiadomości news:Pine.WNT.4.60.0601211537380.3268@athlon...

    irmac_a_12.html

    > Ciekawe... - o co bedzie, kiedy nabywca bedzie chcial odliczyc VAT od
    > zakupu na taka oto fakture VAT marża???

    Ano, odliczy tylko VAT od marży. A potem napisze na grupe
    pl.soc.prawo.podatki pytanie czy on naprawdę nie może odliczyć więcej
    VAT-u i że czuje się oszukany. Takie posty pojawiają się średnio 2 razy
    w miesiącu. I dotyczą rzeczy znacznie droższych niż książki.

  • 5. Data: 2006-01-23 22:44:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 23 Jan 2006, jureq wrote:

    > Ano, odliczy tylko VAT od marży.

    Ykhm... sugeruję sprawdzenie ;)
    NIC nie odliczy!
    Celem f-r VAT-marża jest ukrycie tajemnicy handlowej w postaci
    marży... a skutkiem ubocznym jest niemożliwość odliczenia
    jakiegokolwiek VATu.
    IMVHO oczywiście nie ma przeciwwskazań aby niedoszły komisant
    zadziałał jako agent i zamiast f-ry "komisowej" wystawił f-rę
    w której (jawnie) wykaże obie częsci ceny - wtedy VAT od marży
    da się oczywiście odliczyć.

    > A potem napisze na grupe
    > pl.soc.prawo.podatki pytanie czy on naprawdę nie może odliczyć więcej
    > VAT-u i że czuje się oszukany.

    Ano prawda.
    Trzeba przyznać że z rzetelnością kupiecką niekoniecznie
    wiele wspólnego, ale z drugiej strony znajomość ustawy o cenach
    oraz ustawy o VAT by się kupującym przydała :|

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2006-01-24 07:46:50
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Ykhm... sugeruję sprawdzenie ;)

    Zrobiłem to ... i użyłem funkcji cancel do mojego posta ;-)