  • 1. Data: 2011-09-09 17:31:19
    Temat: Anulowanie paragonu fiskalnego
    Od: "cac" <c...@p...onet.pl>

    Witam!

    Popełniłem moją pierwszą gafę na kasie fiskalnej i zwracam się z prośbą do
    Was o pomoc w prawidłowym rozwiązaniu problemu.

    DG: br. medyczna (usługi medyczne, zwolnione z VAT). KPiR.

    Wbijałem kwotę i przez niedopatrzenie wbiłem cyfrę za dużo, nie zauważyłem
    tego podczas wprowadzania, paragon się wydrukował i patrzę - błąd.
    Oczywiście wydrukowałem zaraz po nim paragon prawidłowy i wręczyłem
    klientowi (w razie czego zrobiłem sobie jego kserokopię). Oryginał błędnego
    paragonu zachowałem dla siebie. Po tym wszystkim wydrukowałem raport dobowy,
    zawierający sumę kwot: z błędnego i z prawidłowego paragonu.

    Z tego co wygooglałem - wykasowania paragonu z kasy fiskalnej jest
    niemożliwe (nic tam się nie da zmienić). Tak więc błędna kwota pozostaje w
    nim do końca i będzie ona już uwzględniana w każdym następnym raporcie, czy
    to dobowym czy to miesięcznym.

    Wiem, że trzeba sporządzić oświadczenie lub protokół anulowania paragonu.
    Znalazłem w necie wzór takiego protokołu. z jego wypełnieniem nie powinienem
    mieć większych problemów. Zastanawiam się czy nie będzie błędne dalsze moje
    postępowanie:

    Protokół anulowania (wraz z podpiętym oryginałem błędnego paragonu) traktuję
    jak dokument, który mogę ująć w KPiR. Ujmuję go w KPiR w kolumnie
    Przychody/Usługi, np. na czerwono lub ze znakiem minus i potem, na koniec
    miesiąca, sumując kolumny wartość Przychodów pomniejszam o tę wartość?

    z góry dziękuje za wszelkie informacje.