  • 1. Data: 2005-11-12 18:34:27
    Temat: Aport - z czym to sie je???
    Od: d...@o...pl

    Witam.

    Prowadze jednoosobowa dzialalnosc gospodarcza. Obilo mi sie o uszy, ze
    istnieje mozliwosc jednorazowego "wciagniecia" na firme np. komputera i
    zaliczenie go w danym miesiacu w koszty. To wciagniecie to tytulowy aport.

    Tyle wiem. Ale to ciutke malo. Czy ktos z grupowiczow moze dokladniej
    wyjasnic jak to sie je? Moze jakies linki?

    Na jakich zasadach mozna "wciagnac" na firme np. komputer ktory 2 lata temu
    zakupiony byl
    za powiedzmy 3000zl.? Czy mozna wciagnac i zaliczyc go w koszty na owe 3000zl?
    Czy ta kwota
    musi miec odniesienie do aktualnej wartosci sprzetu? A jezeli tak, to jak ta
    kwote okreslic?

    Czy aby wciagnac taki komputer nalezy posiadac dowod jego zakupu, paragon? Czy
    laptopa kupionego na allegro
    bez jakichkolwiek papierow mozna wciagnac aportem?

    Co mozna, a czego nie wciagnac aportem na firme?

  • 2. Data: 2005-11-12 21:03:17
    Temat: Re: Aport - z czym to sie je???
    Od: "Maria" <m...@n...pl>

    Użytkownik <d...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > laptopa kupionego na allegro
    > bez jakichkolwiek papierow mozna wciagnac aportem?
    >
    > Co mozna, a czego nie wciagnac aportem na firme?

    Dawno już z tym miałam do czynienia, ale pamiętam, że to zgłasza się w US
    i coś płaci. Nie jest potrzebny rachunek, a takze udawadnianie kwoty, ale im
    wyższa to większa opłata.

  • 3. Data: 2005-11-12 21:10:41
    Od: "M L" <k...@o...pl>

> [...]
    > i coś płaci. Nie jest potrzebny rachunek, a takze udawadnianie kwoty, ale

    Aportem to można może wciągać dofirmy - może do spółki -
    jedynie środki trwałe. Komputer do używania w firmie.
    Ale towary handlowe już chyba kompletnie nie.
    W wypadku środków trwałych napewno należy uprawdopodobnić
    wartość początkową. Tak aby późnie się nie jąkać.

    Tomek

  • 4. Data: 2005-11-14 11:44:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 12 Nov 2005 d...@o...pl wrote:

> [...]
    > zaliczenie go w danym miesiacu w koszty. To wciagniecie to tytulowy aport.

    Chyba pomyliłeś spółkę z 1-sobową DG, nie ?

    > Na jakich zasadach mozna "wciagnac" na firme np. komputer ktory 2 lata temu
    > zakupiony byl
    > za powiedzmy 3000zl.? Czy mozna wciagnac i zaliczyc go w koszty na owe 3000zl?

    Ale nie wprost !
    Wiesz co to jest:
    - wprowadzenie do DG
    - środki trwałe
    - amortyzacja
    ?
    Bo jak nie, to albo sam te obowiązkowe 3000 postów (jak leci !) poczytasz
    żeby wiedziec o co pytać albo jednak doradcy spytasz...

    > Czy ta kwota
    > musi miec odniesienie do aktualnej wartosci sprzetu? A jezeli tak, to jak ta
    > kwote okreslic?

    "Każdy odpowiada za siebie".
    I doprawdy - jak nie poczytasz choćby z archiwum tej grupy kilkuset
    postów tudzież kilkudziesięciu stron www oraz SAM nie zajrzysz do
    ustaw... to będzie problem.
    Bo z zasady o poradę trudno - z grupowiczów większość nie ma
    uprawnień, a nawet jakby kto miał to tak "w ciemno" nie może
    za wiele napisać bo możesz wyciągnąć błędne wnioski.
    Są w ustawie zasady wyceny WP ST !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)