  • 1. Data: 2005-11-12 18:07:51
    Temat: Zamknięcie DG
    Od: "r" <r...@p...onet.pl>

    Witam,

    no wlasnie, zamkniecie DG - bylo juz tu kilka razy, jednak caly czas kilka
    rzeczy jest dla mnie niejasnych.

    Moja sytuacja - od jakiegos roku prowadze DG o profilu typowo uslugowym
    (informatyka), jestem VATowcem, place liniowy PIT. Zadnego handlu, zadnej produkcji.

    Moje pytania:
    1. Jakie sa koszty zwiazane z zamknieciem DG? Rozumiem, ze musze zaplacic VAT za
    sprzet komputerowy, ktory wykorzystywalem do prowadzenia DG, a wczesniej VAT za
    ten sprzet sobie odliczylem. Czy MUSZE to zrobic wg ceny zakupu tego sprzetu,
    czy moge to zrobic wg jego aktualnej wartosci rynkowej (wg mojej oceny)?
    2. Pytanie moze glupie, ale czy z PITem sie nic nie robi, analogicznie do VATu? :)
    3. Co sie dzieje z kontem firmowym (mam w mBanku)? Czy MUSZE je zamknac? Jesli
    tak, to w jakim terminie?
    4. Co zrobic z telefonem komorkowym - sytuacje opisalem w watku "Cyrograf w Idei
    a rozwiązanie DG" na pl.misc.telefonia.gsm:
    http://groups.google.com/group/pl.misc.telefonia.gsm
    /browse_thread/thread/11faac9a5d97f325/259c57cc198c3
    7ab
    (w szczegolnosci co sadzicie o pomysle niepowiadamia operatora o rozwiazaniu DG?)
    5. Pytanie bonusowe - co sadzicie o pomysle zawieszenia DG na co najmniej kilka
    miesiecy (wybieram sie za granice) - spotkalem sie ze sprzecznymi opiniami,
    szczegolnie na temat ZUSu (ze nie lubi taki pomyslow).

    Dziekuje za pomoc!

    Pozdrawiam,

  • 2. Data: 2005-11-14 11:38:55
    Temat: Re: Zamknięcie DG
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 12 Nov 2005, r wrote:

> [...]
    > ten sprzet sobie odliczylem. Czy MUSZE to zrobic wg ceny zakupu tego sprzetu,

    Niestety jakiś geniusz tak napisał w ustawie.
    Pod pozorem dbania o interes podatnika oczywiście - taka była
    argumentacja przy wprowadzaniu przepisu: "aby np. sklep nie
    musiał do pozostałego towaru doliczać marży" !
    Jedyna matoda - "sprzedać do gołej ziemi" !

    > 2. Pytanie moze glupie, ale czy z PITem sie nic nie robi, analogicznie do VATu? :)

    To zależy o czym piszesz :)
    Wyposażenie ujmuje się w remanent końcowy - CAŁE wyposażenie, nie
    tylko wpisane do EW. Więc jak na fakturach zakupu masz coś przeznaczone
    "do użytku wewnętrznego" co w ciągu roku się nie zużywa dobrze się
    zastanów co z tym zrobiłeś... ;)
    Z ST się nic nie robi - ale pozostają w EST.
    Jak się taki ST "pozostały po DG" sprzeda w ciągu 6 lat to
    przychód ze sprzedaży będzie przychodem z DG - mimo nieprowadzenia
    DG ! (jednorazowy PIT-5 itp).

    > 5. Pytanie bonusowe - co sadzicie o pomysle zawieszenia DG na co najmniej kilka
    > miesiecy (wybieram sie za granice) - spotkalem sie ze sprzecznymi opiniami,
    > szczegolnie na temat ZUSu (ze nie lubi taki pomyslow).

    ...a poczytałeś archiwa ? :)
    Opinie są sprzeczne, nie ma "zawieszenia" ale wychodzi na to że jest
    możliwe "nieprowadzenie DG" - o ile *faktycznie* nie jest prowadzona.
    Niemniej stan prawny bardzo jasny nie jest :(
    I wtedy deklaracje trzeba by chyba składać (zerowe)...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-11-15 10:00:10
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <Pine.WNT.4.60.0511141232100.1948@athlon>,

> [...]
    > Niemniej stan prawny bardzo jasny nie jest :(
    > I wtedy deklaracje trzeba by chyba składać (zerowe)...

    Ale dopiero od osiągnięcia dochodu "powodującego konieczność zapłacenia
    podatku" :)

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 4. Data: 2005-11-15 21:56:33
    Od: "latet" <l...@l...pl>

    > Ale dopiero od osiągnięcia dochodu "powodującego konieczność zapłacenia
    > podatku" :)

    A VAT-7?

    latet

  • 5. Data: 2005-11-15 22:17:00
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Jarek Spirydowicz napisał(a):
    > Ale dopiero od osiągnięcia dochodu "powodującego konieczność zapłacenia
    > podatku" :)
    Może w przypadku dochodowego. Od towarów i usług trzeba składać co miesiąc.

    Maciek

  • 6. Data: 2005-11-16 09:52:06
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <dldljt$4mb$1@inews.gazeta.pl>, "latet" <l...@l...pl>
    wrote:

    > A VAT-7?

    Hurtem. Zakazu nie widziałem.

  • 7. Data: 2005-11-17 21:54:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 16 Nov 2005, Jarek Spirydowicz wrote:

    > Hurtem. Zakazu nie widziałem.

    ??
    Dla VAT-7 jest nakaz składania deklaracji i nie ma warunku kiedy
    trzeba (czyli trzeba bezwarunkowo).
    W odróżnieniu od PIT brak podstawy prawnej nieskładania.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 8. Data: 2005-11-18 11:34:12
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <Pine.WNT.4.60.0511172253030.660@athlon>,

    > ??
    > Dla VAT-7 jest nakaz składania deklaracji i nie ma warunku kiedy
    > trzeba (czyli trzeba bezwarunkowo).
    > W odróżnieniu od PIT brak podstawy prawnej nieskładania.

    Nienienienie. Chodziło mi o złożenie z góry zerowych deklaracji np. za
    następne pół roku.

  • 9. Data: 2005-11-18 12:48:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 18 Nov 2005, Jarek Spirydowicz wrote:

    > Nienienienie. Chodziło mi o złożenie z góry zerowych deklaracji np. za
    > następne pół roku.

    A to co innego - wyjaśni innym czytaczom co miałeś na myśli :)
    Inna sprawa czy nie ma "haczyka"...
    Mam na myśli taki drobiazg że podstawą sporządzenia deklaracji...
    no właśnie, już wiesz.
    Podstawą są rzetelnie zrobiony zapisy w ewidencjach VAT !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 10. Data: 2005-11-22 14:51:10
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <Pine.WNT.4.60.0511181346130.1196@athlon>,

> [...]
    > no właśnie, już wiesz.
    > Podstawą są rzetelnie zrobiony zapisy w ewidencjach VAT !

    Ale zarzut nierzetelności można postawić dopiero po... :)