  • 1. Data: 2005-03-11 20:57:35
    Temat: Aukcje internetowe - sprzedaz.
    Od: Daniel Silwon <d...@c...pl>

    Witam,

    Sprzedalem na aukcjach internetowych okolo 20 uzywanych przeze mnie
    przedmiotow, byly to glownie sprzety foto, ktore nagromadzily sie przez
    pare lat.
    Dwa znich osiagnely cene okolo 1200 zl, pozostalem do 500 zl.
    Od ktorych aukcji powinienem zaplacic podatek 2%?
    Jezeli nie zaplacilem podatku za przedmiot sprzedany w 2002, czy moge
    zaplacic go teraz?

    Z gory dziekuje i pozdrawiam
    Daniel

  • 2. Data: 2005-03-11 21:33:49
    Temat: Re: Aukcje internetowe - sprzedaz.
    Od: "Harry" <f...@U...fm>

    dla mnie powinienes powiedziec raczej, jaki sprzet foto??? jakie aukcje???
    ja nic nie wiem....
    a tak pozatym to uwazam ze nie powinienes placic zadnego podatku, bo niby
    dlaczego
    np. 5000zł(cena nowej lustrzanku jaka dales)-1200zł(cena sprzedazy)=3800zł
    czyli jestes do tylu prawie 4 koła i jeszcze masz panstwu placic ;) co
    innego jakbys na tym zarobil...

    --
    --==Pozdro Harry==--
    ---==GG 833844==---

  • 3. Data: 2005-03-11 21:41:47
    Od: "latet" <l...@l...pl>

> [...]
    > np. 5000zł(cena nowej lustrzanku jaka dales)-1200zł(cena sprzedazy)=3800zł
    > czyli jestes do tylu prawie 4 koła i jeszcze masz panstwu placic ;) co

    Ciekawe podejscie do sprawy :-)

    latet

  • 4. Data: 2005-03-12 00:05:47
    Od: " nocnyMarek" <n...@N...gazeta.pl>

    Daniel Silwon <d...@c...pl> napisał(a):

> [...]
    > Dwa znich osiagnely cene okolo 1200 zl, pozostalem do 500 zl.
    > Od ktorych aukcji powinienem zaplacic podatek 2%?

    Aha, zaczyna się panika ...
    http://info.onet.pl/1066468,11,1,0,120,686,item.html
    ?

    > Jezeli nie zaplacilem podatku za przedmiot sprzedany w 2002, czy moge
    > zaplacic go teraz?
    Zakazu nigdzie nie spotkałem ...
    Tylko wcześniej lepiej poczytać o PCC, o odsetkach, o czynnym żalu ...

  • 5. Data: 2005-03-12 07:49:07
    Od: "Ania" <a...@N...alpha.net.pl>

    Użytkownik "Harry" <f...@U...fm> napisał w wiadomości

    >np. 5000zł(cena nowej lustrzanku jaka dales)-1200zł>(cena sprzedazy)=3800zł

    Witam...z "moralnego" punktu widzenia masz racje...ale stosując się do tego
    "klucza"myyślowego każdy sprzedający używany samochód mógłby tak
    powiedzieć:)
    pozdrawiam
    ania
    p.s Nie będe wyrażac swoich emocji na temat całej tej akcji....bo mnie
    roz.....

  • 6. Data: 2005-03-12 09:27:40
    Od: "Harry" <f...@U...fm>

    no jasne ze ciekawe, bo wynika z niego ze koszt uzyskania przychodu w
    postaci 1200 zlotych to bylo kupno nowego sprzetu za 5000 ;)
    a pozaty jak to panstwo mialo taki deficyt dudżetowy bez podatku belki i
    nadal go ma juz z tym podatkiem to ja nie rozumiem po co placic jak to i tak
    nie pomoze, a jedynie da szanse wydawania wiecej naszych pieniedzy przez
    urzednikow

  • 7. Data: 2005-03-12 11:54:56
    Od: "Mirek Q" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    tak
    > nie pomoze, a jedynie da szanse wydawania wiecej naszych pieniedzy przez

    Człowieku! przeczytaj spokojnie wcześniejsze posty a tam znajdziesz,
    że chodzi o podatek od czyności cywilnoprawnych, który płaci się gdy WARTOŚĆ
    transakcji przekracza 1000 zł.
    Nikogo nie obchodzi czy na tym zarobiłeś czy straciłeś.
    Jest czynność np. sprzedaż, zamiana -> należy się podatek

    Mirek Q

  • 8. Data: 2005-03-12 21:59:30
    Od: "Harry" <f...@U...fm>

    no i co ze jakies cywilno prawne tam bzdety??? ze niby za co mam placic, ze
    ktos mi cos zapewnia, jakies koszty administracyjne?? nic totalnie nic, wiec
    sobie to podarujmy....

  • 9. Data: 2005-03-12 22:48:54
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > no i co ze jakies cywilno prawne tam bzdety??? ze niby za co mam placic,
    > ze ktos mi cos zapewnia, jakies koszty administracyjne?? nic totalnie
    > nic,

    niestety każdy podatek działa jak haracz, a nie opłata
    za jakąś konkretną usługę

    > wiec
    > sobie to podarujmy....

    sęk w tym, że państwo dysponuje stosownymi organami
    zdolnymi ów haracz wymusić - niezależnie od tego czy to się komuś
    podoba czy nie ;-)

    Pix

  • 10. Data: 2005-03-12 23:47:37
    Od: Kaja <m...@b...spamu.autograf.pl>

    Sat, 12 Mar 2005 23:48:54 +0100, pix napisał(a):

> [...]
    >
    > sęk w tym, że państwo dysponuje stosownymi organami
    > zdolnymi ów haracz wymusić - niezależnie od tego czy to się komuś

    Tylko dlaczego od prostytutek nie wymuszają?

    --
    Kaja