  • 1. Data: 2005-03-23 09:52:36
    Temat: Badania lekarskie osoby współpracującej
    Od: "Rrl" <r...@N...gazeta.pl>

    Witam,
    czy ktoś wie, czy dla osoby współpracującej z osobą prowadzącą działalność
    gospodarczą obowiązkowe są badania lekarskie - okresowe i wstępne, takie jak
    dla pracowników?
    Jaki jest status takiej osoby, jeżeli nie ma umowy o pracę, nie pobiera
    wynagrodzenia, odprowadzane są za nią składki ZUS a pracuje w biurze firmy -
    dosłownie współpracując z osobą prowadzącą działalność?
    Chodzi o małżonków.
    Pozdrawiam
    Rrl

  • 2. Data: 2005-03-23 11:33:43
    Temat: Re: Badania lekarskie osoby współpracującej
    Od: "opix" <m...@v...pl>

    Użytkownik "Rrl" <r...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    firmy -
    > dosłownie współpracując z osobą prowadzącą działalność?

    jeżeli chodzi o osobę współpracująca to musi spełniać te same warunki
    jakie stawiane są tobie w przepisach dotyczących branży -wszystko
    zależy od tego w czym robisz .Np w handlu musi mieć książeczkę zdrowia
    sanepidu jeżeli ma również handlować art. spożywczymi lub sprzedawać
    jakakolwiek żywność czy lody .jeżeli takowej książeczki nie ma to
    grzywna .masz zgodę na pracę na wysokości -to osoba współpracująca tez
    musi aby mogła tą pracę wykonywać .
    w handlu sama obecność osoby współpracującej w miejscu handlowania może
    być potraktowana jako fakt dokonywania czynności handlowej pomimo że
    faktycznie żadnego handlu nie prowadzi .

    --
    == opix ==

  • 3. Data: 2005-03-23 22:27:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 23 Mar 2005, Rrl wrote:

    >+ Jaki jest status takiej osoby, jeżeli nie ma umowy o pracę [...]
    >+ dosłownie współpracując z osobą prowadzącą działalność?
    >+ Chodzi o małżonków.

    No *formalnie* to jest właśnie status "osoby współpracującej" :)
    Odmienny - i równorzędnie zdefiniowany do "pracownika", "przedsiębiorcy",
    "zleceniobiorcy"...
    Chyba że masz co innego na myśli pod określeniem "status" - to
    objaśnij :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2005-03-24 09:45:21
    Od: "Rrl" <r...@g...pl>

> [...]
    > "zleceniobiorcy"...
    > Chyba że masz co innego na myśli pod określeniem "status" - to

    Najbardziej to chodzi mi o to, czy ma obowiązek przeprowadzania tych badań,
    czy nie, a jeśli tak, to z jakiego przepisu ten obowiązek wynika.
    Co do statusu to się zgadam, tylko że są statusy i statusy. Przepisy
    odnośnie pracownika są ogólnie znane i dość dobrze opisane, a "osoba
    współpracująca" jest traktowana bardziej po macoszemu - to znaczy mniej o
    niej wiadomo. Tak mi się wydaje.

  • 5. Data: 2005-03-24 10:12:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 24 Mar 2005, Rrl wrote:

    >+ Najbardziej to chodzi mi o to, czy ma obowiązek przeprowadzania tych badań,
    >+ czy nie, a jeśli tak, to z jakiego przepisu ten obowiązek wynika.

    IM*H*O - jeśli chodzi o "takie jak dla pracowników" to nie.
    Podkreślam - IM*H*O.
    Czyli w tym kontekście "osoba współpracująca" miałaby taki
    sam "status" jak przesiębiorca: jeśli jakieś "badanie" musi
    robić przedsiębiorca to owa osoba też.

> [...]
    >+ współpracująca" jest traktowana bardziej po macoszemu - to znaczy
    >+ mniej o niej wiadomo. Tak mi się wydaje.

    No, są związku zawodowe, są nawet związki pracodawców - ale
    o związkach osób współpracujących nie słyszałem :) to i pewnie
    brak kogoś coby awantury urządzał :| więc...cisza...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)