  • 1. Data: 2011-08-21 22:39:10
    Temat: Będzie zmiana terminu przedawnienia składek ZUS ?
    Od: tow. Wiesław <v...@o...pl>

    W nawiązaniu do tej nowej ustawy, którą przepchnięto przed wyborami
    przez Sejm:
    http://podatki.onet.pl/pawlak-miliardowe-oszczednosc
    i-dzieki-przyjetej-w-,19925,4825991,1,agencyjne-deta

    Ciekawe, czy przez Senat też tak gładko przejdzie. Zależy czy ZUS ma
    tam swoich ludzi... ;-) hehehe

    Zastanawia mnie czy to nie przypadkiem jest pokłosie ostatniej nagonki
    medialnej na osoby płacące ZUS od umów o dzieło, aby pójść im na rękę.
    Tylko jedno mi się nie zgadza... jeśli postępowanie toczy się a zmiana
    wejdzie w życie (podobno od 01.01.2012) to czy zmiana ustawy zamyka
    prawo ZUS do wymagalności tych składek? Bo chyba nie?

    Pozdrawiam,
    tow. Wiesław.

  • 2. Data: 2011-08-22 07:30:53
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Sun, 21 Aug 2011 15:39:10 -0700 (PDT), tow. Wiesław <v...@o...pl>
    wrote:

    >wejdzie w życie (podobno od 01.01.2012) to czy zmiana ustawy zamyka
    >prawo ZUS do wymagalności tych składek? Bo chyba nie?

    Skoro ZUS twierdził, że wydłużenie okresu przedawnienia z 5 do 10 lat
    daje im prawo domagania się składek starszych niż 5 lat
    (przedawnionych przed wejściem w życie nowelizacji), to chyba działa
    to i w drugą stronę?
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 3. Data: 2011-08-22 08:48:28
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 22.08.2011 00:39, tow. Wiesław wrote:

    > Tylko jedno mi się nie zgadza... jeśli postępowanie toczy się a zmiana
    > wejdzie w życie (podobno od 01.01.2012) to czy zmiana ustawy zamyka
    > prawo ZUS do wymagalności tych składek? Bo chyba nie?

    Zobacz art. 28 tej ustawy - kluczową datą jest 1/1/201*3*.

    Tomek