  • 1. Data: 2002-06-09 20:08:38
    Temat: Biuro rach. - nowy klient prowadzacy juz dzialanosc
    Od: "rychu" <r...@w...pl>

    Witam jest sobie male biuro rach. ktoremu sie trafia klient prowadzacy juz
    dzialanosc i rozliczajacy sie w KPiR.

    Jak postapic ....wklepac wszystkie dotychczasowe zapisy z jego ksiazki do
    programu, wpisac jedna kwota, a moze nic nie wpisywac a jedynie uwzgledniac
    przy obliczaniu dochodu?

    dzieki za wszelkie sugestie

    pozdr
    zyg

  • 2. Data: 2002-06-10 07:03:34
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik rychu napisał:
> [...]
    > programu, wpisac jedna kwota, a moze nic nie wpisywac a jedynie uwzgledniac

    Hmm... generalnie zrób jak Ci wygodniej, ale ja w takich sytuacjach
    wpisuję sumę dotychczasowej książki w 2 pozycje (przychodów i kosztów
    z reguły programy nie pozwalają wpisać w jednej "linii").
    Niektóre programy maja uwzględnioną taką funkcję, np. symfonia ma
    miejsce, do którego wpisuje się sumy z poprzednich miesięcy.
    Czasami klient sobie życzy, żeby "wszystko było w jednym miejscu", ale
    to dodatkowo kosztuje (bo to robota głupiego).
    Jak masz wpisane poprzednie miesiące to zawsze łatwiej - masz wszystko
    w jednym miejscu. Ale jeżeli nie wpiszesz i bedziesz sumować książke
    papierową z tym co masz w komputerze, to też się nic złego nie stanie,
    tylko trochę to niewygodne. No i program nie zrobi Ci poprawnie PITa
    (o ile ma funkcję wydruku PITów).

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2002-06-10 08:30:17
    Od: "Iwona" <i...@o...pl>

    Myślę, że dobrze jest zaczać od miesiaca przejęcia prowadzenia KPiR. W
    programie za poprzednie m-ce należałoby uzupełnić dane w kolumnach wg
    dotychczasowej ewidencji jedną kwotą (tak aby propgram miał dane narastająco
    do tworzenie deklaracji PIT5). Iwona