  • 1. Data: 2003-01-25 18:59:07
    Temat: Blad w adresie na fakturze VAT
    Od: "Jola" <a...@o...pl>

    Dzien dobry.
    Prosze o pomoc. Prowadze jednosobowa DG (VAT).
    Kupilam materialy podstawowe i otrzymalam fakture VAT. Niestety dopiero w
    domu zauwazylam ze w adresie siedzimy jest blad w numerze mieszkania.
    Czy ktos sie orientuje jak to sprostowac? Czy moze zostac tak jak jest
    biorac pod uwage ze na fakturze jest moj NIP, ktory wystarczy do
    identyfikacji?
    Czy musze sporzadzic u siebie jakas note korygujaca czy isc do firmy ktora
    wystawila ta fakture i poprosic o prawidlowa?

  • 2. Data: 2003-01-25 19:39:48
    Temat: Re: Blad w adresie na fakturze VAT
    Od: maup <k...@m...in.tarnow.pl>

    Jola wrote:
    > Czy moze zostac tak jak jest
    > biorac pod uwage ze na fakturze jest moj NIP, ktory wystarczy do
    > identyfikacji?
    Zależy od upierdliwości ewentualnego kontrolującego

    > Czy musze sporzadzic u siebie jakas note korygujaca
    Można, z tym że końtrahent powinien ją otrzymac i potwierdzić

    > czy isc do firmy ktora
    > wystawila ta fakture i poprosic o prawidlowa?
    Jeżeli niedaleko to najlepsze wyjście

    --
    = Pozdrawiam ================================ MauP ==
    = Piotr M. Kumor === GG 1676929 === ph.+48602796599 =

  • 3. Data: 2003-01-25 20:17:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 25 Jan 2003, Jola wrote:

> [...]
    [...]
    >+ Czy musze sporzadzic u siebie jakas note korygujaca czy isc do firmy ktora

    IMHO lepiej skorygować. Sam ćwiczyłem w tym roku :)
    Przy takim błędzie - to zdaniem rozporządzenia *ty* powinnaś
    wystawić notę korekcyjną.
    Oznaczyć, podać oznaczenie faktury (numer), podać które pola
    są złe i co powinno być.
    Kopię kontrahent powinien ci podpisać !

    >+ wystawila ta fakture i poprosic o prawidlowa?

    Też można, o ile są w stanie. Sklep w którym kupowałem nie mógł
    - błąd wykryłem w następnym miesiącu po zakupie :) (przy
    księgowaniu).

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2003-01-25 20:51:51
    Od: "GreG" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    -2.portezjan.zabrze.pl...

    > IMHO lepiej skorygować. Sam ćwiczyłem w tym roku :)

    A moglbys powiedziec, czym to moze skutkowac?
    De facto spowiadac sie z takiej faktury nalezy
    tylko przy ewentualnej kontroli a nie wierze, ze
    smutni kontrolerzy dowala kare za taki czeski blad,
    ktorego bywa ze sie nie zauwazy.
    Niechaj zabierze glos ten, kto za taki blad, mowiac
    niekolokwialnie, zdazyl beknac.

    Radzmy tak, jak powinno byc, ale tez tak, jak naprawde
    jest. Bo nie wierze, zeby ten kraj byl az tak podly
    i byl w stanie zalatwic na cacy w 99% uczciwych podatnikow.

    Refleksyjny GreG

  • 5. Data: 2003-01-25 21:12:30
    Od: maup <k...@m...in.tarnow.pl>

    GreG wrote:
    > A moglbys powiedziec, czym to moze skutkowac?
    Do chwili wprowadzenia pojęcia błędu mniejszej wagi, takie coś (jak
    również błedy ortograficzne, problemy z pisownią - Chopin vs. Szopen -,
    złe kody pocztowe) czyniły fakturę (i odliczenie VAT) nieważnymi.

    > De facto spowiadac sie z takiej faktury nalezy
    > tylko przy ewentualnej kontroli
    Zaiste. Tak samo z niezaksięgowanej sprzedaży, lweych kosztów i
    namieszania w ewidencjach. Dopóki nie masz kontroli to się nie spowiadasz.

    > a nie wierze, ze
    > smutni kontrolerzy dowala kare za taki czeski blad,
    > ktorego bywa ze sie nie zauwazy
    Oczywiście, że można go nie zauważyć. Ale co będzie jak jednak zauważą?
    VAT u nas (jak TERAZ mawia prof.Modzelewski) jest czymś w rodzaju
    nagrody (jak pół kilo kiełbasy na szczycie namydlonego słupa). W
    państwach w miarę normalnych odliczenia VAT są automatyczne, rutynowe i
    nikt się z tym specjalnie nie ceregieli. U nas jest to ceremoniał ze
    stertą warunków których niedopełnienie grozi zakwestionowaniem
    odliczenia. Nawet jak nie dołożą dodatkowej kary, boli wystarczająco.

    > Bo nie wierze, zeby ten kraj byl az tak podly
    > i byl w stanie zalatwic na cacy w 99% uczciwych podatnikow.
    Jak ja Ci zazdroszczę!!!!!!!!!! :(

    --
    = Piotr M. Kumor === GG 1676929 === ph.+48602796599 =
    = " Uuuk ! - tlumaczyl cierpliwie bibliotekarz..." ==
    = " Oook !" the Librarian pointed out patiently... ==