  • 1. Data: 2003-01-25 19:05:37
    Temat: sprzedaz towaru poza granice kraju
    Od: "Ola Mycha" <m...@p...onet.pl>

    Witam,
    Czy bylby ktos wyjasnic mi pewna sprawe?
    Sprzedaje np. samochod poza granice polski, niech to bedzie dania, za 10000
    zl. Dopoki nie mam potwierdzenia z granicy wykazuje ta sprzedaz jako
    krajowa, opodatkowana stawka 22%, czyli na deklaracji vat7 w miesiacu
    sprzedazy w rubryce 32 wpisuje kwote netto 10000 zl, rubryka 33: 2200zl vat.
    Przy zalozeniu, ze nie ponioslam zadnych kosztow, 2200zl wplacam do urzedu
    skarbowego. Po otrzymaniu dokumentow potwierdzajacych sprzedaz dokonuje
    korekty deklaracji, czyli kwote 10000zl wpisuje do rubryki 20. No a co z
    moim podatkiem vat w wysokosci 2200zl, gdzie na deklaracji powinnam go
    wpisac, aby mi go zwrocono? Proszeo wyjasnienie.
    Z gory bardzo bardzo bardzo dziekuje.
    Myszka

  • 2. Data: 2003-01-25 19:07:52
    Temat: Re: sprzedaz towaru poza granice kraju
    Od: "Ola Mycha" <m...@p...onet.pl>

    I jeszcze jedno. Czy do takiej korekty powinnam napisac jakies oswiadczenia
    do urzedu? Jezeli tak, to jak ono powinno brzmiec mniej wiecej.
    Dzieki serdeczne

  • 3. Data: 2003-01-25 21:23:08
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Ola Mycha <m...@p...onet.pl> wrote:
    > Dopoki nie mam potwierdzenia z granicy
    To czekasz spokojnie aż je otrzymasz.trwa to 2-3 tygodni-masz więc czas
    na złożenie deklaracji,nawet gdy sprzedasz ostatniego dnia m-ca.

    > jako krajowa, opodatkowana stawka 22%, czyli na deklaracji vat7 w
    > miesiacu sprzedazy w rubryce 32 wpisuje kwote netto 10000 zl, rubryka
    > 33: 2200zl vat.

    I jesteś w plecy 2200

    > wplacam do urzedu skarbowego.

    Ani się waż.Jak masz za dużo pieniędzy to podam Ci numer mojego konta.

    Na rozliczenie VAT z eksportu masz dwa m-ce,więc spoko.
    Nie opisuję przypadku gdyby ten SAD nie wrócił z granicy,bo to rzadki
    przypadek-szczególnie przy samochodzie.

    --
    Jacek

    "Jeśli ktoś ci mówi, że będzie lepiej, to wyślij go na drzewo"

    Cytat z Urbana - proszę nie uważać ,że to mój autorytet

  • 4. Data: 2003-01-26 20:23:11
    Od: "Ola Mycha" <m...@p...onet.pl>

    > Na rozliczenie VAT z eksportu masz dwa m-ce,więc spoko.
    > Nie opisuję przypadku gdyby ten SAD nie wrócił z granicy,bo to rzadki
    > przypadek-szczególnie przy samochodzie.

    Sprzedaz byla w czerwcu, SAD otrzymalam dopiero w grudniu. Musze to jakos
    rozliczyc i uwzglednic w deklaracji (a jutro ostateczny termin skladania) i
    w dalszym ciagu nie wiem jak.
    M.

  • 5. Data: 2003-01-27 08:01:00
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Na rozliczenie VAT z eksportu masz dwa m-ce,więc spoko.

    "Spoko 2 m-ce" jest wtedy, gdy jest SAD z odprawy w urzędzie
    wewnętrznym.
    Jak nie ma to 22% :-)

  • 6. Data: 2003-01-27 08:08:45
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Sprzedaz byla w czerwcu,

    Była odprawa w UC wewnętrznym?

    SAD otrzymalam dopiero w grudniu. Musze to jakos
    > rozliczyc i uwzglednic w deklaracji (a jutro ostateczny termin
    skladania) i
    > w dalszym ciagu nie wiem jak.

    1. Jeśli sprzedaż była w czerwcu i była odprawa w UC wewnętrznym
    i do 25.08 nie było SADu z granicy,
    to w deklaracji za VII powinnaś dokonać korekty sprzedaży na 22%
    , a następnie ponowna korekta w grudniu
    wynikająca z SAD z granicy.
    2. Jeśli nie było SAD z UC wewnętrznego, to od razu
    powinno być 22% w sprzedaży czerwcowej.
    3. Tak czy siak masz bubę :-(

  • 7. Data: 2003-01-27 08:15:00
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > 3. Tak czy siak masz bubę :-(

    Nie doczytałem, że wystawiłaś 22%, więc buby nie ma :-)
    Wystaw korektę.
    Tzn te -10000 (z minusem) na kraj i z takim VAT(ujemnym)
    I na 10000 ze stawką 0%.

    Ujemny VAT opisz w krótkim piśmie
    załączonym do deklaracji (tzn z czego wynika)

  • 8. Data: 2003-01-27 16:49:14
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    cef <c...@i...pl> wrote:

    > "Spoko 2 m-ce" jest wtedy, gdy jest SAD z odprawy w urzędzie
    > wewnętrznym.
    > Jak nie ma to 22% :-)

    A kiedy nie ma? Można teraz na granicy dokonać odprawy?Mam na myśli DG
    oczywiście.

  • 9. Data: 2003-01-27 16:57:28
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    >A kiedy nie ma?

    Kiedy np towar odbiera importer.
    Albo kiedy towar jest odprawiany
    bez proceduty tranzytu wogóle (np Okęcie)

    Można teraz na granicy dokonać odprawy?

    Odprawy obecnie można dokonać w dowolnym OC.
    Także granicznym. Ale tam trzeba czekać :-((

    Mam na myśli DG
    > oczywiście.

    Oczywiście :-)

  • 10. Data: 2003-01-27 18:51:39
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    cef <c...@i...pl> wrote:
    > Kiedy np towar odbiera importer.

    Zdazrzyło mi się kilka razy takie coś,ale i tak robiłem odprawę
    (zgłoszenie) w "środku Polski"

    > Odprawy obecnie można dokonać w dowolnym OC.

    Chyba tak zawsze było,ale praktyka odbiegała od reszty.Może jednak się
    mylę.