  • 1. Data: 2003-08-29 05:38:30
    Temat: Brak podpisanej faktury.
    Od: "dK" <c...@w...pl>

    Szanowni grupowicze,

    czy faktura, której odbiorca nie chce podpisać lub jej nie zwraca z podpisem
    jest w świetle art. 14 pkt 1 o podatku dochodowym kwotą należna i należy
    włączyć ją do przychodu?
    Analogiczne pytanie w stosunku do podatku VAT.

    Pozdrawiam
    dK

  • 2. Data: 2003-08-29 06:37:07
    Temat: Re: Brak podpisanej faktury.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 29 Aug 2003, dK wrote:

> [...]
    >+ jest w świetle art. 14 pkt 1 o podatku dochodowym kwotą należna i należy

    A towar lub usługę dostał ?
    Jeśli tak - to AFAIK tak. To że cię postanowił okraść (nie
    płacąc) naszego państwa nie interesuje... choć niby zapisy
    typu:
    +++++++
    Art. 3. 1. Przepisów ustawy nie stosuje się do:

    3) czynności, które nie mogą być przedmiotem prawnie skutecznej umowy.
    -------
    ...są....
    To (i reszta cytatów) akurat z ust.o VAT.

    >+ Analogiczne pytanie w stosunku do podatku VAT.

    Przykładowo:
    +++++++
    Art. 4. Ilekroć w dalszych przepisach jest mowa o:
    8) sprzedaży towarów - rozumie się przez to również dostawę, [...]
    Art. 6. 1. Obowiązek podatkowy powstaje z chwilą wydania (dostarczenia),
    przekazania, zamiany, darowizny towaru lub wykonania usługi, o których
    mowa w art. 2, z zastrzeżeniem ust. 2-10 oraz art. 6b i art. 35 ust. 2a-6.
    4. Jeżeli sprzedaż towaru lub wykonanie usługi powinny być potwierdzone
    fakturą, obowiązek podatkowy powstaje z chwilą wystawienia faktury, nie
    później jednak niż w 7 dniu od dnia wydania towaru lub wykonania usługi.
    ------

    Na moje oko - towar "wyszedł" to mamy problem :(, po 7 dniach
    "jest obowiązek" mimo braku faktury.
    A to że łaskaw byłeś *nie napisać* za co faktura - to już
    zupełnie inna sprawa ;> !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)