  • 1. Data: 2006-02-16 09:03:58
    Temat: CIT rozliczenie kosztów poniesionych przez pracownika w delegacji?
    Od: "W...@w...pl" <w...@w...pl>

    Witam,
    problem ściśle akademicki ;) - do dyskusji

    1. Jaka jest podstawa prawna do wrzucenia w koszty wydatków poniesionych
    przez pracownika tytułem delegacji (np. hotel). Wiem, że art. 15 UoCIT,
    chodzi mi o dokładną wykładnię

    2. Czy gdy pracownik płaci własną kartą za granicą, to wg jakiego kursu
    pracodawca uznaje swój koszt? NBP, Bank pracodawcy, czy bank pracownika?
    Dlaczego?
    Czy można uznać koszt CIT wg kwoty, jaką bank obciążył pracownika kartę (już
    w złotych polskich)?

    3. Czy myślicie, że można pokusić się o wrzucenie w koszty przynajmniej
    części opłat za kartę prywatną wykorzystywaną do celów służbowych
    (nagminnie) - np. ubezpieczenie karty od kradzieży, opłata roczna - moim
    zdaniem nie, ale może ktoś by się pokusił o jakieś uzasadnienie....
    pozdrawiam
    W,

  • 2. Data: 2006-02-16 16:38:09

    Użytkownik "W...@w...pl" <w...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:dt1f6a$n9c$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    >
    > 1. Jaka jest podstawa prawna do wrzucenia w koszty wydatków poniesionych
    > przez pracownika tytułem delegacji (np. hotel). Wiem, że art. 15 UoCIT,
    sam sobie odpowiem na to pytanie, gdyż odpowiedź znalazłem w Przeglądzie
    Podatku Dochodowego z 1.05.2005 nr 9(153) -> dodatek nr 7 "Podróże służbowe
    w 2005r."

    p.
    W,