  • 1. Data: 2004-01-30 20:02:45
    Temat: CŁO
    Od: "Alek" <a...@p...onet.pl>

    Chciałem kupić w sklepie wysyłkowym części elektroniczne. (wartość ~50$)
    Jak wygląda sprawa cła? (i czy wystarczy zamówić i czekać na ewentualny
    odzew urzędu celnego?)
    Ile wynosi cło? (wysyłka z Angli lub ze Stanów (2 możliwe przypadki))

    z góry dzięki
    Alek

  • 2. Data: 2004-01-30 20:52:34
    Temat: Re: CŁO
    Od: "Tomasz 'Merlin' Kolinko" <t...@p...qs.pl>

    > Chciałem kupić w sklepie wysyłkowym części elektroniczne. (wartość ~50$)

    Pamietaj o kosztach przesylki.

    > Jak wygląda sprawa cła? (i czy wystarczy zamówić i czekać na ewentualny
    > odzew urzędu celnego?)
    > Ile wynosi cło? (wysyłka z Angli lub ze Stanów (2 możliwe przypadki))

    Ze stanow, jesli na przesylce jest napisane: "Country of origin: USA" - cla
    nie ma. Oprocz cla w kazdym wypadku musisz zaplacic VAT, 22%. Wiecej
    informacji udziela Ci panie z izby skarbowej, wyszukaj adres www w google,
    lub archiwaliach - tam jest podany numer infolinii.

    pozdrawiam
    Merlin

    --
    Tomasz 'Merlin' Kolinko