  • 1. Data: 2003-09-22 08:17:43
    Temat: CZY POTRZEBNA KASA FISKALNA ???
    Od: "Tomasz Kubas" <t...@p...onet.pl>

    Witam.
    Mam pytanko, czy potrzebuję kasę fiskalną do handlu w sklepie internetowym?

    Pozdro,
    Tom

  • 2. Data: 2003-09-22 10:44:26
    Temat: Re: CZY POTRZEBNA KASA FISKALNA ???
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Tomasz Kubas" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam.
    > Mam pytanko, czy potrzebuję kasę fiskalną do handlu w
    > sklepie internetowym?

    Trudno odpowiedzieć jednym zdaniem. Co do zasady - TAK, ale są zwolnienia,
    na które masz szansę się załapać. Po pierwsze - zwolnienie kwotowe - jesli w
    ciągu roku nie sprzedasz osobom fizycznym nie prowadzącym DG - za więcej niż
    40 tys. zł (kwota z pamięci, nie ktoś poprawi jeśli źle) - to nie musisz
    mieć kasy. A jeśli przekroczysz, to... też nie koniecznie musisz mieć. Jeśli
    *wszystkie* zapłaty od osób fizycznych będą szły na Twoje konto bankowe -
    jako wpłaty bezpośrednie lub za pośrednictwem poczty - to również nie
    potrzebujesz kasy. Ale uwaga! Nie możesz dostać *ani jednej* wpłaty kartą
    płatniczą ani np. przekazem pocztowym. W praktyce jest tu bardzo
    niebezpieczna luka prawna - zdaża się, że pani na poczcie źle wklepie numer
    rachunku i bank nie przyjmie wpłaty. Wówczas poczta beztrosko dokonuje
    przekazu pocztowego na Twój adres, co automatycznie powoduje, że naruszasz
    obowiązek posiadania kasy fiskalnej z wszystkimi tego konsekwencjami :-/.

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 3. Data: 2003-09-22 11:26:17
    Od: "Mariusz \(Maniek\) Milobedzki" <m...@p...onet.pl>

    > zwolnienie kwotowe - jesli w ciągu roku nie sprzedasz osobom
    > fizycznym nie prowadzącym DG - za więcej niż 40 tys. zł (kwota z
    > pamięci, nie ktoś poprawi jeśli źle)
    niestety tylko 20 .000 :( w dniu nastepnym po przekroczeniu przychodu w
    kwocie => 20.000 musisz miec ZAFISKALIZOANA kase - a to tez trwa chwile (1-2
    dni)

    Maniek
    GG: 2220373
    m...@p...onet.pl

  • 4. Data: 2003-09-22 12:30:34
    Od: "piotrk" <piotrk@WYTNIJ_TOitserwis.pl>

    Witam
    > niestety tylko 20 .000 :( w dniu nastepnym po przekroczeniu przychodu w
    > kwocie => 20.000 musisz miec ZAFISKALIZOANA kase - a to tez trwa chwile
    (1-2
    > dni)

    Podatnicy rozpoczynający wykonywanie czynności podlegających opodatkowaniu
    VAT , w okresie od 01.01.2003 do 31.12.2004 obowiązani są do rozpoczęcia
    ewidencjowania Z DNIEM przekroczenia kwoty obrotu z działalności określonej
    w art. 29 ust. 1 ustawy o VAT w wysokości 20.000zł

    Obowiązek zainstalowania kas w określonym terminie, w 2003r. lub 2004r.
    dotyczy także tych podaników, którzy obrót w wysokości 40.000zł uzyskają w
    trakcie 2003r. lub 2004r. Obowiązek rozpoczęcia ewidencjonowania powstaje po
    upływie 2 miesięcy, licząc od pierwszego dnia miesiąca następującego po
    miesiącu, w którym nastąpiło przekroczenie kwoty obrotu w wysokości 40.000zł

    Podatnicy rozpoczynający wykonywanie działalności w zakresie sprzedaży gazu
    płynnego, świadczenia usług przewozów pasażerskich w samochodowej
    komunikacji podmiejskiej i międzymiastowej, są obowiązani do rozpoczęcia
    ewidencjowania, od momentu pierwszej sprzedaży.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 5. Data: 2003-09-22 12:44:25
    Od: "Mariusz \(Maniek\) Milobedzki" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > samochodowej komunikacji podmiejskiej i międzymiastowej, są
    > obowiązani do rozpoczęcia ewidencjowania, od momentu pierwszej
    Dziekuje za pelne info - ja podalem przyklad przecwiczony na wlasnej skorze.
    DG rozpoczeta w tym roku (maj) , kasa (lipiec)

    Maniek Camry
    GG: 2220373
    m...@p...onet.pl
    http://www.cukierniajeanette.republika.pl <- skromna probka naszych wyrobow

  • 6. Data: 2003-09-22 12:46:42
    Od: "piotrk" <piotrk@WYTNIJ_TOitserwis.pl>

    Witam

> [...]
    VAT, w okresie od 01.01.2003 do 31.12.2004 obowiązani są do rozpoczęcia
    ewidencjonowania Z DNIEM przekroczenia kwoty obrotu z działalności
    określonej w art. 29 ust. 1 ustawy o VAT w wysokości 20.000zł.

    Obowiązek zainstalowania kas w określonym terminie, w 2003r. dotyczy także
    tych podaników, którzy obrót w wysokości 40.000zł uzyskają w trakcie 2003r.
    W przypadku tych podaników (którzy nie byli zobowiązani przed dniem
    01.01.2003r. do rozpoczecia ewidencjonowania i jednocześnie nie przekroczyli
    40.000zł kwoty obrotu w 2002r., a którzy w trakcie 2003 lub 2004r.
    przekroczą tę kwotę) obowiązek rozpoczęcia ewidencjonowania powstaje po
[...]

    ewidencjonowania, od momentu pierwszej sprzedaży.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 7. Data: 2003-09-22 12:58:16
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "Mariusz (Maniek) Milobedzki" <m...@p...onet.pl>
    napisał w wiadomości news:bkmm8q$beo$1@inews.gazeta.pl...
    > niestety tylko 20 .000 :( w dniu nastepnym po przekroczeniu przychodu w
    > kwocie => 20.000 musisz miec ZAFISKALIZOANA kase - a to tez trwa chwile
    (1-2
    > dni)

    skadze..
    nie wiecej niz 5 minut.

    Boguslaw

  • 8. Data: 2003-09-22 13:48:03
    Od: "Mariusz \(Maniek\) Milobedzki" <m...@p...onet.pl>

    > skadze..
    > nie wiecej niz 5 minut.
    Nie chodzi mi wylacznie o prace serwisanta z kasa ! Pialem o sumarycznym
    czasie (fiskalizacja przez serwisanta ~ 1h - wprowadzenie PLU, PTU, kasjerzy
    etc) + pismo do US i rozpatrzenie przez US Ja zalatwilem to w ciagu 1 dnia,
    ale musialem stac nad paniusia z okienka US :(.

    Maniek
    GG: 2220373
    m...@p...onet.pl

  • 9. Data: 2003-09-22 14:19:07
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    napisał w wiadomości news:bkmuik$hpq$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    dnia,
    > ale musialem stac nad paniusia z okienka US :(.

    Ja mialem wczesniej przygotowane stawki itd na komputerze i cwicylismy na
    kasie niezafiskalizowanej
    pozyczonej od serwisantow (ten sam typ).

    no a potem jeden telefon i wgrali, zafiskalizowali druknallem odpowiednie
    pisemka i po krzyku...

    Boguslaw

  • 10. Data: 2003-09-24 10:35:13
    Od: "Joanna" <j...@e...pl>

    A jeżeli prowadzę usługi internetowe, kliencxi wpłacają mi co miesiąc
    abonamen, a ja im wystawię każdorazowo fakturę VAT (ale są to osoby
    fizyczne) - muszę mieć kasę, czy nie ?

    joannaz
    j...@e...pl

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> napisał w