  • 1. Data: 2003-09-21 13:51:39
    Temat: ZUS i umorzenie zaleglosci
    Od: "Jurek" <m...@o...pl>

    Witam.
    Czy ktos staral sie o umorzenie zaleglosci w ZUSie na
    podstawie Dz.U. nr.141,poz.1365 ?
    Jesli tak to jak to najlepiej zrobic aby przynioslo pozytywny
    skutek.
    Prowadze jednoosobowo dzialalnosc gospodarcza i mam
    male zaleglosci, ze wzgledu na stan majatkowy i sytuacje
    rodzinna chcialbym cos takiego do ZUSu napisac.

  • 2. Data: 2003-09-22 10:34:45
    Temat: Re: ZUS i umorzenie zaleglosci
    Od: "Mariusz \(Maniek\) Milobedzki" <m...@p...onet.pl>

    Jurek wrote:
    > Witam.
    > Czy ktos staral sie o umorzenie zaleglosci w ZUSie na
    > podstawie Dz.U. nr.141,poz.1365 ?
    a ja sie zastanawiam nad nieplaceniem ZUS i US i powolywanie sie na
    kopalnie - one tez nie placa. Ciekawe jakibylby wyrok NSA - wszyscy rowni
    czy byliby rowniejsi. ??
    Jak myslicie ?

    Maniek
    GG: 2220373
    m...@p...onet.pl

  • 3. Data: 2003-09-24 07:45:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 22 Sep 2003, Mariusz (Maniek) Milobedzki wrote:
    [...]
    >+ a ja sie zastanawiam nad nieplaceniem ZUS i US i powolywanie sie na
    >+ kopalnie - one tez nie placa. Ciekawe jakibylby wyrok NSA - wszyscy
    >+ rowni czy byliby rowniejsi. ??
    >+ Jak myslicie ?

    W .pl nie ma precedensu, i sąd pewnie by się na to powołał.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2003-09-24 09:19:42
    Od: "Mariusz \(Maniek\) Milobedzki" <m...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > On Mon, 22 Sep 2003, Mariusz (Maniek) Milobedzki wrote:
    > [...]
    >
    > W .pl nie ma precedensu, i sąd pewnie by się na to powołał.
    Gotfryd,
    czy moglbys to rozwinac sorki nie zrozumialem :(

    Maniek
    GG: 2220373
    m...@p...onet.pl

  • 5. Data: 2003-09-24 09:37:14
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Mariusz (Maniek) Milobedzki napisał:

    > Gotfryd,
    > czy moglbys to rozwinac sorki nie zrozumialem :(

    Nie ma pracedensu w prawie polskim - jedne sąd nie musi sie kierować
    decyzją innego sądu.
    Fakt że jeden sądy wydał wyrok A nie znaczy że drugi sąd w identycznej
    sprawie ma wydać wyrok A. Może działać tak jakby inne wyroki w podobnych
    sprawach nie istniały.

    W prawdzie sędziowie na ogół w podobnych sprawach wypracowuja sobie
    jakąs wspólną linię, ale to tylko i wyłacznie ich dobra wola.

    Innymi słowy - za duzo amerykańskich filmów się naoglądałeś. ;-)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 6. Data: 2003-09-24 10:10:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 24 Sep 2003, Mariusz (Maniek) Milobedzki wrote:

> [...]
    >+ Gotfryd,
    >+ czy moglbys to rozwinac sorki nie zrozumialem :(

    Są takie kraje, w których wyrok w jakieś sprawie wiąże
    inne sądy przy wyrokowaniu w identycznych sprawach
    innych sporów. Zapodaje się sygnaturę akt i mówi że
    precedens już był - sąd tylko sprawdzi czy "pasuje"
    i w zasadzie nie ma już nic do gadania :)
    Ale u nas takiej zasady nie ma - więc dwa różne
    składy mogą wydać różne wyroki.
    Pomimo tego że mógłbyś wykazac że ZUS pozywał np.
    kopalnię i nic mu z tego nie przyszło - sąd nie byłby
    tym faktem związany i stwierdziłby że "masz zapłacić
    bo przepisy tak stanowią a to że kopalnia nie płaci
    nie ma związku z *twoją* sprawą" :]

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2003-09-24 10:29:38
    Od: "_Mark_" <s...@o...pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

> [...]
    > tym faktem związany i stwierdziłby że "masz zapłacić
    > bo przepisy tak stanowią a to że kopalnia nie płaci

    W takich sytuacjach, można przypominać że w naszym ustroju
    _prawo_jest_ustanawiane_przez_naszych_przedstawiciel
    i.

    pzdr.

  • 8. Data: 2003-09-24 11:10:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 24 Sep 2003, _Mark_ wrote:
    [...]
> [...]
    >+ W takich sytuacjach, można przypominać że w naszym ustroju
    >+ _prawo_jest_ustanawiane_przez_naszych_przedstawiciel

    Wprowadzenie precedensu to by pewnie zmiany w Konstytucji
    wymagało :), czyli powszechnego głosowania pewnikiem.

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 9. Data: 2003-09-24 15:47:38
    Od: "WSm" <w...@s...pl>

    Użytkownik "Mariusz (Maniek) Milobedzki" <m...@p...onet.pl>
    napisał w wiadomości news:bkmj86$rog$1@inews.gazeta.pl...
    [...]
    > powolywanie sie na
    > kopalnie - one tez nie placa.
    [...]
    Znam inżyniera górniczego, pracującego w kopalni na Śląsku, który kupił
    działkę w znanej wsi podhalańskiej i buduje sobie całoroczny dom rekreacyjny
    z bali drewnianych. Ostatnio nie przyjeżdża na budowę, gdyż razem z innymi
    zajmuje się strajkami i protestami przeciw zamknięciu kopalni, w której
    pracuje. No, nie dziwię mu się ...
    A ZUS-u jego kopalnia zapewne nie płaci, bo jest prawie zbankrutowana.
    WSm