  • 1. Data: 2009-04-16 21:54:46
    Temat: Chorobowe, wypadkowe itp.
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Prosba o wytlumaczenie;
    prowadze DG d wielu lat, przez ostatnie kilka lat absolutna ciaglasc w
    placeniu składek, od dawien danwa nie chorowałem.
    No i miałem wypadek w pracy.
    Poszedłem wiec do ZUs i całkiem miła pani w okienku wytłumaczyła mi ze z
    tytulu chorobowego a wlasciwie wypadkowego dostane okolo 1900 zł (zdaje sie
    ze 1915 z groszami - taka była podstawa za styczen i luty) no i ze bede
    musiał w czasie choroby nadal placic zdrowotne.
    Wypadek miał miejsce w drugiej polowie stycznia.
    No dzis w koncu dostałem od ZUs jakies pieniadze (nota bene terminy maja
    rewelacyjne - dwa i pol miesiaca) no i za ponad 60 dni chorowania dostałem
    okolo 2.000zł.
    Czegos nie rozumiem? Cos mi miła pani w okienku zle powiedziała i ta kwota
    jest rzeczywiscie taka smieszna?
    Przeciez składek place okolo 800zł miesiecznie a tu zasiłku dostaje
    niewiele wiecej niz bym wplacił?
    Prosze o pomoc i wytłumaczenie jak sie to nalicza.

  • 2. Data: 2009-04-16 22:16:14
    Temat: Re: Chorobowe, wypadkowe itp.
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    wiadomości news:Xns9BEFEA883E444budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..

    > tytulu chorobowego a wlasciwie wypadkowego dostane okolo 1900 zł (zdaje
    > sie
    > ze 1915 z groszami - taka była podstawa za styczen i luty) no i ze bede

    Wprowadzila Cie w blad.
    Wypadkowe brutto to 86,29% sredniej podstawy z 12 ostatnich miesiecy (zdaje
    sie) - od tego jeszcze pobieraja zaliczke na podatek (18%).
    Jesli placisz US od najnizszej podstawy , to z 12 miesiecy na pewno nie masz
    1915 zl sredniej podstawy, bo podstawa dopiero teraz tyle wynosi - wczesniej
    byla nizsza.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2009-04-17 15:06:57
    Od: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>

    Budzik pisze:

    > Przeciez składek place okolo 800zł miesiecznie a tu zasiłku dostaje
    > niewiele wiecej niz bym wplacił?

    Na ubezpieczenie wypadkowe/chorobowe nie płacisz 800 zł. Większość
    tych pieniędzy idzie na twoją emeryturę/rentę. Chciałbyś aby
    chorobowe/wypadkowe odliczali ci od twojej emerytury?

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --